tisdag 9 februari 2016

Framsteg och glädje på olika plan....!!!!!

GLÄDJE 1: Före jag var mammaledig jobbade jag i ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, (OBS i detta sammanhanget... Att min son i dag är 10 år). I dag skulle jag hjälpa en kollega som i dag jobbar i samma samarbete...... OCH jag kom ihåg hur man gjorde vissa handläggningsmoment som jag inte gjort själv sen INNAN mammaledigheten....
                    MIN HJÄRNA VISAR TYDLIGA TECKEN PÅ BRA ÅTERHÄMTNING

GLÄDJE 2: Jag har börjat märka små, små förbättringar BÅDE vad gäller cyklingen och löpningen. Löpningen var väldigt överraskad eftersom jag haft "löpuppehåll" på grund av hällsporre på vänster fot, men har tränat styrketräning, cykel och simning, vilket verkade ha gett effekt på löpningen i alla fall.

MEN SIMNINGEN....... Ja jo, jag har ju följt programmet, försökt göra skillnad på farterna A1, A2 och A3, men nej någon direkt skillnad har inte kunnat ses..... Mer än möjligtvis då att jag orkar simma längre etapper utan vila!!! MEN I DAG.......VAR JAG GRYYYM!!!
Det var 8x125meter i varierat A1/A2 (lååååångsamt och lite mindre långsamt ;)
Och sen 8x125meter i varierat A1/A3 (långsamt och ganska snabbt)!!!! Totalt 2000m

Jag har insett att A1 är JÄTTE SVÅRT att simma.... Jag tror att jag generellt ligger mest på A2/3
Jag fick VERKLIGEN kämpa för att hålla A1 intervallerna i just A1!!! Men A3 var ju lättare, ja alltså det var SKITJOBBIGT och. Jag tog i för kung och fosterland..... Man då behövde jag inte tänka utan då var det "bara" att MATA PÅ!!!  Och jag SLOG REKORD!!!!! Tidigare har mitt rekord varit 2,06min på 100meter men i dag har jag gjort 2,00 min på 100meter och 2,03!!!! Men alla intervallerna var bra och jag kände TYDLIG skillnad på de olika nivåerna!!!
(De två sista är nog felmätta, men ändå)!!!

GLÄDJE 3: Efter simningen. fick jag till ett bra styrketräningspass med Emil och hans kompis.... Det var ju SÅÅÅ mycket ROLIGARE att träna med någon och grabbarna var VÄLDIGT tävlingsinriktade och mina egna instinkter gick i gång som en raket..... Hehehehehhe grabbarna som nu tränar till Superior Kids...... Kommer nog göra mig sällskap fler dagar.....!!!

            Ja kort sagt EN BRA DAG, med många moment som gav glädjebubblor i magen!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar