måndag 8 februari 2016

Salladsdieten-vad hände med den????

Ja vad hände med min tanke om attbryta ut minst ett mål per dag, men gärna fler mot olika sallader....
Det var det första som havererade när jag blev dålig..... SÅ KLART- Jag KLARADE ju inte av att LAGA MAT!!!

Men efterhand lyckades jag ändå få stöd från familjen att mina måltider skulle bestå till större del av gröna tillbehör och de kom faktiskt ihåg att ställa fram lite grönsaker i alla fall!!!
Jag har haft en hel del tid att analysera detta med OLIKA DIETER.... - Herbalife/forever (pulver), LCHF, Palero (stenåldersdieten) osv. Men jag har ändå hamnat i att det är för tuffa skillnader och att jag av olika anledningar inte skulle klara sådana extremer......... Så varje gång jag har analyserat har jag hamnat i "SALLADSDIETEN"......... Eller rättare sagt...... MIN EGEN VARIANT, på alla dieter....

Vad innebär det då???
Jo jag följer INTE något SLAVISKT/RENODLAT, utan försöker plocka "godbitarna" i de olika dieterna......


  • Grönsaker/rotfrukter likt "tallriksmodellen", minst hälften av tallriken. Min salladdiet som grund
  • Mycket Kött, Fisk, Fågel och ägg.
  • Begränsat med kolhydrater och då främst i samband med hård träning, inga potatis bara som tillbehör. 
  • MINIMERA socker, men inget är förbjudet... Är jag sugen på tex choklad får jag äta LITE och oftast har det räckt för att dämpa suget.... 
  • Försöka äta så "naturligt som möjligt" och försöka undvika processad mat/kemikalier
Ja det verkar fungera, även OM jag ännu inte lyckats följa min plan fullt ut..... Tex har jag VÄLDIGT svårt för att dricka kaffe utan socker........ :(
Men jag har sedan ca 3-4 veckor klarat mig utmärkt UTAN COLA 0!!!!!

                          OCH ja jag har snart lyckats gå ner mitt första delmål a 5kg bort!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar