torsdag 25 februari 2016

Vilken vecka.......!!!

Denna veckan känns lite motig..........

MEN den började bra..... Jag hade gått ner 1,1kg..... Nu har jag bara 5hg kvar till mitt första delmål!!!

Denna veckan är egentligen sk LÅNGVECKA..... det vill säga löpning 105min, 60min hårda intervaller + 30min löpning,  2500sim x2,  150min cykling+30min löpning.

Jag skulle börjat med 105 min löpning i tisdags.... På tisdagar jobbar jag bara halvdag och när jag kom hem sken solen.... Men redan på bussen hem fick jag kraftig kramp i magen...när jag kom hem tänkte jag att jag borde äta något men hade så ont att jag inte orkade fixa något.... Jag tryckte ner 2mackor och var sen tvungen att lägga mig på grund av smärtan..... Att träna något överhuvudtaget var omöjligt!!! Jag sov till det vardags att hämta Tias o h Emil. Vi köpte pissa och falafelsallad med hem för jag ORKADE inte laga något. Jag var väldigt orolig för onsdagens skidutflykt...men efter lite mat och sömn blev jag lite bättre, den fasade magsjukan kom tack o lov inte....!!!

På onsdagen skulle jag simmat men jag hade valt att byta det motskidåkningen och det blev en del km..... I alla fall....





Torsdagar är veckans tyngsta dag.... O så även i dag.... Jag tänkte att jag kunde köra mina cykelintervaller trots att familjen var på klubbmästerskap tävling.... Men ja jag vet inte om det är mentalt.... Men jag har fått ont i halsen och började känna mig feber sjuk..... Ok jag har inte fått feber än... Men känner mig öm i hela kroppen.... Så nä i dag blev det inget mer avancerat än en helt nödvändig hund promenad...... Och sen soffhäng..... Jag åt bananpannkakorna från i går med massor av blåbär, MIVITOTAL och vatten med ingefära till middag!!!

Så här åker jag på bussen.... Men vad hjälper DET när typ 50procent av kollegorna hostar och snorar...??? Jag överväger att kräva få en "jobbuniform" ........en BURKA!!!!

Hmmmm nu är ju frågan..... Köra en lugnare vecka och köra tungt nästa eller försöka köra löpning och mina brickpass i helgen.... Jag antar att det hänger rätt mycket på måendet men att det det kanske är viktigt att lyssna på kroppen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar