onsdag 8 juni 2016

Äntligen lite välbehövd medgång!!!

Ja det har varit lite motigt ett tag nu när jag inte har sett så mycket resulat som jag önskat....!!
MEN PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!

Gårdagens simpass kändes bra. Jag hade intervaller enligt mönstret:
16x50  = 4(3A1+1A3), 12x50 = 4(2A1+1A3), 8x50 = 4(1A1+1A3) och slutligen 4x50 = (A3)
Totalt 40 50 längder.  Detta måste man ju göra i en sträcka som man kan mäta typ 25 eller 50 m.
Lättast är det ju inne..... men nu har vi ju en 25 meter brygga i Lenhovda sjöpark, så inga ursäkter där inte.....hahhahaha



Det kändes som det gick långsamt med all vila, men totaltiden var ändå helt ok. 55,38 vilket ger 2min47 sekunder/100m!! Men ush vad jag hade ont i nacken. Jag hade glömt vasselin och var fortfarande sårig efter söndagens simpass i Madkroken.


SÅ i dag.... PT Linda behövde lite backcykelpass inför hennes Vätternrundor och ja jag behöver det också..... så vi bokade in en cykeldate i Vitthult backen. Det blev 5 vändor, 23,06km på tiden 1timme, 10 min och 22 sekunder.



Det kändes ok även om det egentligen va 135 min cykel +  30 min löpning. Men jag kände mig lite illamående och bestämde mig för att köra på lte kvalie istället. Efter cyklingen sprang jag och då i Intervaller. HIMMEL VILKEN TID!!!! Ja i förhållande till mina tidigare tider!! ja jag måste erkäna att det känds järte härligt så jag nästan börjae gråta!!!


Jag brukar inte gilla att förkorta passen.... men i dag kändes det verkligen som om kvaliten vägde upp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar