tisdag 28 juni 2016

När kroppen säger stopp........!!

Ok jag hade ett tydigt, kanske lite hårt program för veckan, MEN ja i dag var det kroppen som fick
bestämma. Grundtanken var att jag skulle göra veckans hårdaste pass på måndagen så jag verkligen fick till det på ett bra sätt med mycket kraft. Sen skulle jag ha "vilodag" i dag med aktiv simvila, dvs 2 gånger 1000 i lite lättsam fart, med syftet främst att vänja mig vid havssiming tillskillnad från de sjöar jag normalt simmar i. Nere i hamnen i Färjestaden har de gjort en simbana a 400m som är fri från båtar/och andra fordon.

Men alltså, DET var inte tekniskt möjligt i dag..... kroppen sa eller rättare sagt SKREK -STOPP!!!
Jag har mått illa lite till och från under natten..... ja egentligen så kände jag det bara i de stunder jag  behövde gå upp för toalettbesök, då sköljde liksom illamåendet över mig. Fasade för matförgiftning, men det tror jag inte för då skulle jag nog varit mer sjuk än bara lite illamående.

Jag sov tills jag vaknade av mig själv (utan väckarklocka) och gick sedan upp och åt en frukost i lugn och ro. jag åt lite mer än vanligt..... men det var nog för att det var så gott med bröd vilket jag försöker undvika normalt. Nybakade frallor.......muuuuums!!! Men redan en kort stund efter maten kände jag mig "vimmelkantig" (snurrig men inte direkt yr). Jag hade lovat Linnea (min systerdotter) shopping och Emil skulle leka med kompis som också är på Öland. Tanken var att jag skulle åkt ner till hamnen i Färjestaden efter frukosten och simmat innan de övriga aktiviteterna för dagen. Men DET gick alltså inte...... tanken av att överhuvudtaget ta mig någonstans kändes övermäktig för hela kroppen. Så i väntan på Emils kompis tog jag helt sonika en tupplur på golvet i tältet, där solen sken in och värmde upp mina ömma muskler.......... (jag orkade inte gå in till madrassen).

När de äntligen ringde och sa att de var på väg lyckades jag få lite kraft att ta mig upp från golvet. Jag hade tänkt att vi skulle shoppa i Färjestaden i gallerian nära campingen men Maria, kompisens mamma berättade att det typ bara fanns Lindex och Kapphal där så fick vi tänka om. Jag tänkte jaha då får vi väl åka in till Kalmar centrum...... men bussen stannade först på ett stort shoppingställe som hette Hansa City med mängder av olika affärer så där hoppade vi av. Tack o lov var vi båda nöjda (pengarna var slut) efter 4 klädaffärer). Men min engergi var också slut..... så vi fick ju så klart ta en fika. Tänk jag hittade en kaka utan gluten...... ja inte för att jag är allergisk men..... ändå!!!



Jag hoppades att jag skulle vara så pass mycket piggare efter shoppingen att jag kunde cykla ner till hamnen och simma..... men nä..... snarare tvärt om....... de 500m från bsshålltsplatsen till tälten gjorde mig helt  HELT SLUT!!! Jag orkade inte ens lägga ut min handduk och lägga mig för att sola. Först efter att jag suttit i 30 minuter kunde jag resa mig igen. Jag har inte ONT....... kroppen är bara trött!! Så ja det var ju inte så att jag kunde välja att INTE lyssna på kroppen..... jag hade helt enkelt inte fixat det!! Så Linnea och jag intog kort o gott SOLAR LÄGE!!!

Linnea fick välja mat..... och hon valde.... köttbullar med pasta..... Mamma Scan (färdiga köttbullar) är FANTAASTISKT...... (ja nog inte ur nyttighetsynpunkt....... men ur energi åtgång)!!!


När det blevför kallt flyttade vi in i tältet..... och här sitter vi nu och myser, (läs båda med vars en appleskrutt framför oss, hahhahahha). På ett plan känner jag stor besvikelse över att jag inte fick till simningen...... men jag försöker intala mig att jag nog hinner få till ett simpass på fredag innan vi ska åka hem om jag har packat o fixat allt innan.  Ja annars får väl familjen bara ta sig ett bad de med innan hemfärden. För utchekning är ju redan klockan 12.

Så då återstår bara..... mina två viktigta träningspass........löpnings test av löpbanan samt cykling a ca 6 mil på banan i Kalmar. Cykla 6 mil känns ju rätt lätt.... men att springa 14 km är ju lite tuffare! JAg hoppas återhämtningen för dagen räcker och jag planerar snart att lägga mig, så jag kan springa i morgon. Jag tänker att det känns mest angeläget med löpningen......... även om det naturligtvis skulle vara bra om jag fixade cyklingen med, så jag mentalt vet vad jag har framför mig.

Efter gårdagens 17,4 mil med ett snitt på 23,6 känner jag mig MYCKET orolig över IM....... jag är ju ännu inte så snabb i löpningen som önskat OCH ja i går var det ju bara 60 dagar kvar.............. :(




Nu vill ungarna att vi ska köra en matsch 30 med träning....... innan läggdags!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar