tisdag 14 juni 2016

Bygga pannben.......


Visa dagar på jobbet är liksom inte lika roliga/trevliga.......
i dag var det en sådan dag...... o då menar jag inte mitt riktiga jobb (som jag har fram tills dess att jag kan leva på min sport hahahahhhahah), utan min träning!!

När jag kom hem var jag jätte trött och kände att min begränsade energi började sina..... men istället för att köra träningspasset direkt fick jag vänta medans Tias jobbade lite mer..... o Boss behövde få röra på sig! Det gjorde ju inte saken bättre... visst det var ju skönt att promera med min duktiga vovve, som nu kan gå "FOT" utan probem..... men ja energin växte ju inte direkt.... o sen var det grått, blåsigt och kallt....... jag försökte hitta en LEGITIM anledning att hoppa över simningen..... men kunde inte direkt hitta någon...... ja om man nu bortser från..... GRÅTT; BLÅSIG och KALLT hehheheheheh!!!

Jag har ju betämt att alla simpass nu ska vara UTE...... men ja simhallen kändes VÄLDIGT lockande..... om man nu bortser från att jag inte hade energi att köra till Åseda....!! I dag stod det intervaller på programmet.... 4x100 + 400, 3x100+300, 2x100+200, 100+100 med 30 sekunders vila mellan varje intervall. Men i otäcka Lenhovda sjön där det finns 25 meter "sträcka" fungerar ju sådana intervaller, - rent teoretisk i alla fall........ hahhahahah!!!

Jag övertalade Emil att följa med och övervaka att jag inte drunknade, (läs mutande med 50kr) för ja jag misstänkte ju att det INTE skulle finnas så mycket folk i parken i dag...... Emil passade på att ta massa kort på mig.... roligt att se och framförallt nyttigt att se hur jag simmar i filmen han filmade i slow motion.......!! Jag har haft ett STORT problem med min simning, nämligen "handisättningen", dvs att jag typ "smeker" vattnet istället för att attackera det göra tydliga i sättningar....... jag har jobbat jätte mycket med detta..... MEN i dag vekade det ha försvunnit....!!!

Så då kan jag dra slutsatsen att det "riktiga"sättet inte sitter i ryggraden riktigt än....eftersom jag "tappade" det så fort det blev tufft..... Vågerna var inte nådiga i dag..... jag försökte köra mantrat.... -"DET BLÅSER I KALMAR, det blåser i Kalmar...."!!  Jag Kände panik bara av tanken att gå ner i det äckliga, kalla blåsiga vattnet..... och blev super trött på bara en 25a!!
Det blev 500m SUCK.... sen var jag MENTALT och FYSISKT game over och fick se mig besegrad.... men DETTA är ju något jag måste fortsätta träna på......!! OCh samtidigt ber jag till HÖGRE MAKTER om fint väder den 20 augusti 2016  i Kalmar!!

Det var så kallt at jag inte ville byta om ute.... så jag körde till sjön i våtdräkten hahahha..... Nu ska jag lägga mig och läsa en artikel om hur man lär sig hantera vågor.... o annat elände...... i min favo "tidning" (nättidning)!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar