måndag 6 juni 2016

Juni - 76 dagar to go!!!

                                             HIPP HURRA FÖR SVERIGE I DAG!!!

I tisdags simmade jag i Växjösjön med PT Lindas mastergrupp. Det kändes bra för att jag faktiskt kunde hänga med och att det blev ok tid trots att vi stannade vid de flesta bojar.

På onsdagen skulle Emils klass ha lite sommaraktivitet - brännboll. Tias hade ansvar för skjutningen och kunde inte gå på klassaktiviteten...... Jag hade 105min löpning...... Så ja här fick det bli lite "kombo"...... Jag springer till brännbollen, gör lite snabba rusningar UNDER brännbollen och sen springer hem!!! Det var en bra plan..... Sen kom Tias och gav instruktioner om en bra "genväg" i skogen på härlig skogsväg..... Så ja jag anpassar tiden utifrån genvägen -"Gigantiskt misstag"!!!
Jag hittade vägen in.... MEN SUCK...de hade markberätt hela skogen..... Skogsvägen existerar INTE MER!! Vem har super lokalsinne.....??? INTE JAG!!! Så där står jag mitt i skogen...... O VET INTE VART JAG ÄR!! Grrrrrr!! Men efter några djupa andetag....... Insåg jag att jag hörde ungarna.... Så jag försökte följa ljudet....... Jag blev "BARA" en kvart sen!!!


Torsdag var "cykelintervalldag" a 60min. Jag avvek från schemat för att köra backintervaller. Jag skulle köra 4ggr upp och ned i Vitthultabacken, men efter 3 vändor fick jag ont i knäet så då avslutade jag. Men det var ändå ett bra pass....


I fredags skulle vi åka till Malmö, jag skulle cykla Ringsjönrunt med min syster på lördagen och loppet började tidigt, så då var det ju bättre att vara i Malmö. Jag var lite stressad för jag hade inte packat så mycket på torsdagen. Rundan vi skulle cyklat var 3,5 m
mil. Jag har ju mest långpass på helgen ny så då var min planering att jag efter loppet skulle cyklat hem till Malmö, dvs ca 6,5mil till.
Men då kom ett sms från min fina syster som blivit MAGSJUK!!! Hmmmm rundan skulle jag ju bara göra för min systers skull.... O nästa helg är det triathlon i Helsingborg... Min familj var inte så jätte sugna på att åka 2 helger på rad så om min syster inte skulle cykla könde jag mig inte så jätte motiverad och familjen blev inte så ledsna över det. Så i stället för att stressa fick jag en lång slappedag där jag bara gick en lång promenad med Boss o så här i efterhand kändes detta jätte behövligt........ även om det var tråkigt att vi inte fick träffa släkten.

I lördags cyklade jag mina 4 timmar här hemma istället. Det var ett bra pass för jag lyckades hålla högre kadens än innan och jag kunde se hur kadensen påverkade min fart, även om det var super mycket blåst. Blåst är ju bra.... men skit jobbigt!!! Jag hade planerat att även springa 30 min när jag kom hem, men alltså det började blixtra när jag hade ca 5km kvar!! jag har väldig respet för åska så då var mitt träningspass över.

I går var en ny dag utan åska.....hahhaha så då blev det simning. Jag hade 400mx6 i olika intervaller!! Det är inte så lätt att köra intervaller i öppet vatten....eftersom jag inte kände klockans varningar, men jag försökte att varierat tempot i möjligaste mån enligt shemat. Totalt blev det 2400m och snittfarten var 2.29min/100m, vilket kändes som bra fart trots att jag stannat 6 ggr och fixade glasögonen som inte ville fungera......!!!!

hmmmmm jag måste börja smörja nacken.... för himmel vad det grör ont!! första gången som dt blivit så av min våtdräkt!!



jo jag höll på att glömma..... i fredags unnade jag mig lite lyx o köpte en av årets nya glassar.... herregud så MUMSIG!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar