onsdag 22 juni 2016

Snart är det dags - träningsläger på Öland

Jag kan inte fatta hur fort tiden springer i väg!! I morgon jobbar jag min sista dag innan min långa semester..... på lördag kommer min systers dotter-Linnea och sen ska det göras massa inköp....inför veckan på Öland!!

På söndag bär det av....!! Emil, Linnea och jag åker till Öland. Ja Tias med, men han ska bara hjälpa oss bygga upp tältet. Vi har fixat o donat länge för detta..... ny luftmadrass, ny cykelhållare och massor energiprodukter är beställda!!

I veckan har jag fått låna massor av grejer av min fantastiska PT Linda, klubbkläder från 338  Triathlon och multisportklubb, tempopinnar till min cykel, elektronisk kylbox med sladd för camping, ja som tillägg till de grejerna jag redan har lånat sedan tidigare, typ simkudden, nummerlappsbandet och kopressionbenvärmarna.



Nu i kväll har Linda och jag gått igenom träningsupplägget för veckan, så att jag ska vara så föreredd som det bara går. Veckan är en hård vecka i mitt vanliga schema så den planeringen fick jag till bra.
Jag har 2 simpass 2x1000 och sen intervaller efter en stege (500+100, 400+100, 300+100 osv), löpning a135 minuter, cykel 125min +45 min löpning och så till sist cykel 6 timmar+löpning 30 min.

Vi bestämde oss för följande upplägg som till stor del går ihop med min ursprungliga planering:
Söndag simning ca 2x1000, Måndag 2 varv på cykelbanan på Öland (ca 6,5 timmar a 16 mil), tisdag simma lätt....., onsdag löpning ca 16km a 135 min med minst 1,5 varv på löpbanan inne i Kalmar, torsdag cykel a 125min på banan i kalmar ca 5.9km+ eventuellt lätt löpning a 30 min och så slutligen en lätt jogg på fredagen innan hemfärd. Min första panering var att vi skulle skulle åka hem på söndagen, MEN nu blir det redan på fredag eftersom Tias skulle åka i väg på kanotgrabbkväll på helgen..... o vi har ju bara EN liten bil!!!

Men det känns ändå rätt ok, för jag hinnr ju med de viktigaste sakerna..... ATT testa IRONMAN banorna......... och lära mig köra i tempoställning.  Nu ska jag bara göra klart alla listor så jag inte glömmer någon viktig utrustning.

I går var det simning, men eftersom Tias skulle i väg fick jag springa (och rasta Boss lite) istället. i dag velade jag på simning och cykel intervaller...... det blev cykel.... MEN jag kände inte för racer så det blev en härlig skogsupplevelse med MTB (utan en handbroms) och backlöpning!!




Elände... nu är EM slut för Sverige...... MAtchen mot Beligen slutade med förslust..... Så då kan vi återgå till att titta på Triathlon på tv hhhaha
eller MR Bean Maratonet som Emil och jag inledde för några dagar sen..... hahahhaha!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar