lördag 18 juni 2016

Magknip och mer på önskelistan.....

I går jobbade jag i Kalmar, pga mitt uppdrag som samordnat arbetsmiljöombud för hela Småland sydost. Innan jag åkte köpte "självplock" sallad. Den smakade ok.... Men efter ca 1timme började det bubbla i magen. Jag hade tåg hem vid 15.00. Då var kontoret näst intill öde...... Typ alla hade gått för att titta på Sverige -Italien EM fotbollsmatchen!!!

Magen var inte glad... Det bubblade och bubblade.... !!
Min familj var i Prinsnäs, hos familjen Wennman/Andersson/Jarl på fotbollsdate,  så jag åkte också dit och blev bjuden på en delikat middag, (tack för det bästa Johanna)!!

Maten gav ro till min mage..... Ett kort tag i alla fall..... Då började jag planera för lördagens långpass a 5 timmar cykel.  Min fina röda Merida var inlämnad på service i Växjö för växlarna hakade upp sig.  Så min plan var att Mattias skulle köra in mig till Växjö, sen skulle jag cykla mot Ingelstad via Tävelssås. Efter Ingelstad skulle jag cykla mot Linneryd, Lessebo och sen Kosta. OM jag gjort det med bra snitt över 24km/h, trots alla backar,skulle jag belöna mig själv med en liten mjukglass på outletten i Kosta!!

MEN ca en timme efter maten visade min mage missnöje igen..o nu i växande grad. När vi kom hem blev det bara värre och värre.....!! Det krampade och krampade. Vid klockan 22 började jag må illa också men inget kräks eller diarré. Jag nästan önskade att jag kräkts bort det som "terroriserade" mig.
Hela natten höll det på. I morse hade kramperna avtagit, men illa måendet har fortsatt lite hela dagen.
Att cykla 5timmar eller att träna alls var inte aktuellt. Jag var dessutom väldigt trött efter den jobbiga natten.

Vi åkte och hämtade cykeln.... Men sen var det viloläge innan jag orkade ta tag i vårt GIGANTISKA tvättberg. Att ta hand om tvätten var "sjukbonus", för det hade jag inte planerat. Boss tyckte det var en härlig aktivitet..... Mycket sköna högar att ligga på!!


När vi åkte in till Växjö började Tias prata om att de hade en triathloncykel på rea på cykelaffären där jag lämnat in min cykel. Det var bra pris, innan kostade den typ 34 000kr, man nu ca 24 000kr. Och jag blev sugen på en tempocykel!!! Cykeln var dock storlek S, fast jag hade behövt XS. Den modellen fanns tydligen inte i mindre storlek. Nissen i affären började prata om att det nästan var omöjligt att hitta tempocyklar i SÅ LITEN Storlek, om man inte beställde en specialbyggd!!! Öööööhhmmmm ok, märkligt - finns det inte många kortväxta tjejer som vill ha tempocykel??!!!!

När vi körde hem kunde jag inte låta bli att googla tempocykel i storlek XS eller 47/48!! Så klart fanns det "massor"...... O väldigt mycket på REA!!! O vad jag kände stooort "behov" av ny cykel att utvecklas med ha ha ha!!!



Många i bra priser..... För en nybörjare som mig...... MEN ändå finns inte de pengarna i min plånbok.... SNYYYYYYYYYYFFT!!!! Hallo sponsorerna var finns ni???

I dag åkte Emil med stora syster Amanda, till Volvofabriken i Braås..... Han kom hem o var i himmelriket..... HAN HADE FÅTT KÖRA DUMPER!!! Helt galet, att han KAN sånt,jag som knappt kan backa min EGEN bil he he he he


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar