söndag 12 april 2015

Äntligen går formkurvan märkbart uppåt!!!!!

Att bli sjuk NU är ju en MARDRÖM!!! Magsjuka brukar ju vara hemskt, MEN nu var jag faktiskt lite glad...... MAGSJUKA går över FORT!! Blev dålig i tisdagskväll, hade då redan hunnit med veckans långa löppass. Var dålig hela natten, på onsdag och natten till torsdag. Först på torsdagen började jag kunna äta ordentligt igen. Att träna på fredagen var inte aktuellt, jag kände mig för svag...

MEN I DAG KÄNNER JAG MIG .............. STARK!!!!
I går var det "simskola". Men typisk var det terminens obligatoriska polomatch... O barnen spelar på grunt vatten!!! Men jag fick simma på två tredjedelar av en bana. Eftersom jag inte kunde köra vanligt bestämde jag mig för att göra teknikövningar och mycket fokus på vad Teamledaren Maria beskrev på följande sätt: in UNDER mattan och snabbt  dra ut musen", (dvs att jag INTE ska "smeka" vattnet UTAN istället in under ytan, sträcka ut och sedan påbörja ett effektivt snabbt s-drag)!! Jag gjorde lite av övningarna från Playitas, pendeln, krattan, catch up, en arm.  Efter simningen åkte jag direkt på löppass/introduktion till POSE -RUNNING  med löp PTn Gustav från Your success Växjö. 
Vi fick information om tekniken samt pröva en rad olika övningar. Det går ju inte att likställas med ett vanligt löppass men jag blev ju svettig i alla fall..........!!!! 

I dag stod det  240min landsvägskörning tempo A1 (lugnt) + 30 min löpning i mitt program. MEN det blåste galet mycket ute - så det kändes inte så bra att vingla runt på vägarna som har mycket lastbilstrafik. Även om Tias hade fixat min racer med nya däck och "sommarluft"!! 

Så jag bestämde mig för MTB/backlöpning brickpass. Dvs jag cyklade totalt 40,8km mellan 3olika branta LÅÅÅNGA backar som jag sedan sprang i. Men både löpningen och cyklingen var backträning..... när jag kom hem hade jag cyklat med en total stigning på 2066m...... Och tack vare den "härliga" motvinden fick jag trampa ÄVEN nedför för att över huvudtaget ta mig framåt....... Inga "latfasoner" här inte!!! 

När jag kom hem trodde jag i min lycka att jag slagit 3personliga rekord.... Men det visade sig vara BARA 2...........!!!! Men det kändes ändå väldigt bra!!!! Det första rekordet (som sen visade sig inte vara ett rekord),  var i Flyeråsbacken där jag trodde jag gjorde rekord på tiden för en km..... Men det var bara min andra bästa tid!!! Vilket kändes helt ok!!!
Rekord 2 (1), var cykel etapp 3 som var bästa tid för sträckan 20-35km........ ÄVEN om hastigheten var hmmmm ja låt mig säga påverkad av backarna och MOTVINDEN, hahahahahah!!!!! 
Rekord 3 (2) , var Slättenolbacken, (nästan hemma)!!! Som jag för FÖRSTA gången klarade av att springa BÅDE ner och UPP ......... UTAN ATT BEHÖVA STANNA.. Detta på mina lite trötta ben!!! Alltså känslan när jag kom upp UTAN ATT HA STANNAT..... !!!!, ja jag kände mig JÄTTE STARK som Karl Alfred.....!!!! :))))))) 

När jag kom hem var jag ju väldigt trött.......MEN det kändes som jag ändå hade kunnat cykla ett tag till........ och DEN KÄNSLAN........ Ger förhoppningar om att jag FAKTISKT kommer fixa MOTALA!!!!! 

Jag tycker att jag har tränat och tränat....... Men framstegen har varit ytterst små och långa perioder har jag inte ens sett minimala framgångar..... Men PASSET i dag gav mig en känsla av min styrka och  med rekorden känner jag att nu börjar det äntligen "växa äpple på mitt fruktträd"!!!! Eller rättare sagt MIN FORMKURVA BÖRJAR GÅ UPPÅT!!!! 

MEN igen måste jag nog ta mig en lite funderare över min mentala status hahahahahah .......... Jag körde förbi Hjärtsjön (som har rykte om sig att ALLTID vara kall)...... Det var STORA VÅGOR (à la Playitas) men INGA VITA GÄSS..... och jag tänkte: "Oooooo i dag skulle jag simmat, DET hade ju varit super öppetvatten träning!!!! (Alltså isen har precis gått upp)!!!!  Jag cyklade vidare och först efter typ 2minuter kom tanken....... MEN FY DÅ HADE JAG JU FRYST IHJÄL!!!! 

Nä nu ska Karl Alfred....... Sova..... Att vara vaken så här länge är inte bra för min sömnåterhämtningstid........ MEN i morgon är det ju vilodag..... Så jag kanske kan komplettera med en lite längre power nap ;) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar