fredag 3 april 2015

Från Playitas till Vemdalen

Ja så tog veckan på Playitas slut och jag åkte mot nordligare breddgrader.....Vemdalen!!
Jag åkte samma tåg och vagn som Kalle Moureus...... Jag var dock inte tillräckligt snabb paparazzi...!

De sista dagarna på Playitas var underbara...... Mycket fokus på öppet vatten träning.... Dock svaldes en hel del SALTVATTEN och min mage var inte helt nöjd...... Note to myself..åk INTE på träningsläger med Öppetvatten simning UTAN  IMODIUM...!!!! Men det var coolt att simma i havet... Klart och fint vatten och turkosa fiskar......o salt!!!!  Ledarna Maria och Mia hjälpte mig JÄTTE  MYCKET för att jag skulle fixa simning i öppet vatten...... OVÄRDERLIG HJÄLP......!!!!!! Stort TACK till dem!!!!!





SAMMANFATTNING PLAYITAS:
Jag har haft en TOPPEN VECKA...... jag har lärt mig MYCKET... Både av ledarna och de övriga
deltagarna...... Jag inser att jag har JÄTTE MYCKET att jobba på..... MEN med allt jag har lärt mig
är det ju lättare att styra vad jag ska jobba på mer inriktat!!! Att leva som proffsen..... TRÄNA-ÄTA-
VILA var fantastiskt och jag skulle utan problem kunna leva sådant liv....... !! Visst jag hittade denna sporten , kanske för sent för att bli proffs....... MEN jag har alla möjligheter att kunna bli en bra AG are (Age Gruppare)...... Och åldern är ju INGET hinder UTAN snarare en möjlighet att avancera i en ny åldersgrupp...... OCH  åldern är framförallt INGET hinder för att komma långt ......... Kanske till och med ända till CONA - HAWAII!!!!! 

SAMMANFATTNING VEMDALEN:
Efter underbara veckan i solen, med så bra träning, kändes snön och kylan i Vemdalen INTE lockande......!!! Jag vet ju att jag älskar svenska fjällen..... MEN  Playitas var ju en NY och VÄLDIGT annorlunda erfarenhet.......!!!! O JO NATURLIGTVIS SAKNADE JAG MIN FAMILJ.....!!!!!  Resan från Playitas började kl 12.45 den 30 mars och jag anlände till Röjan (ca 30min från Vemdalen), 16.35 den 31mars 2015!!! Jag hann med en frukost med Anders (min nästan bror), i Sthlm där jag "mellanlandade".  Ja jag var ju lite trött ....... Men att träffa familjen, underbara vänner och se de underbara vyerna med snötäckta berg fick mig på bättre tankar..... 

O att vara i Svenska Fjällen är som vanligt UNDERBART.........!!!!  Jag ämnar inte åka slalom och mina längdpjäxor hade visst lyckats bli glömda kvar i Småland..... (Tillsammans med min cykel.... som INTE har dubbdäck).... Men ja jag ska nog lyckas få till lite "återhämtningsträning" under denna veckan, så jag kan återgå till mitt träningsprogram nästa vecka.....!!! I dag sprang jag ca 1timme i lugnt distanstempo i bergig terräng....   Kändes bra även om det var jobbigt....... Benen var rätt trötta efter att jag åkt skoter i ca 2 timmar i dag och ca 1,5 timme i går!!!!! I går åkte vi ut o pimplade med barnen och i dag åkte vi ut på ett fjäll som heter Särvfjället, barnen åkte skidor och jag åkte med de stora grabbarna och tittade på en lyxig jaktkoja....... Och så njöt vi av solen och grillade korv!!!! 

Vad vi ska hitta på resten av veckan...... Är ännu inte bestämt...... Härligt men icke stressfyllda dagar!!!!









Glad påsk!!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar