onsdag 15 april 2015

Vardagslyx i sin enkelhet

Vardagslyx är att komma till simhallen och upptäcka att man är nästan ensam, så när på en dam som simmade lååååångsamt vid kanten.........!!!!!

I dag är det simning på programmet....ett komplicerat pass med 40x50meter men där man skulle variera fart A1 och A3 i olika kombinationer. SÅÅÅNT är ju skitjobbigt...... Jag har ju så svårt att räkna i mer än en kombination....... Så jag bestämde mig för att köra 40x 50meter, 3 A1och 1 A3, men när jag väl började simma hade jag så mycket fart i armarna att det nog blev mer 3 A2 och 1 A3! Jag simmade 1500 meter crawl BARA med ARMARNA och 500 meter  bröstsim.  Det kändes jättebra...... Tid för 100m var 2.06....... Min bästa tid... (Fast det är andra gången jag simmar på den tiden)!!!

I dag tänkte jag mest på att vattnet var så jäkla skitigt....... Det är ju nästan äckligt när man tänker på det....... MEN sen började jag fundera på hur skitigt det kommer vara i Motala....... Ja nu vet jag ju INTE hur vattnet är där, men i Vansbro var det JÄKLA SKITIGT!!! Så ja då är det ju lika bra att vara van vid skit....... Även om mina bihålor INTE gillar klorhalten i Åseda........ O jag "lyder" ju Teamledaren Maria och har kastat bort näsklämman...... Ett beslut jag ev måste omvärdera.... Mina bihålor är bokstavligt talat explotionsfärdiga.....och hade det inte varit för en väldigt stor tub med voltarenkräm...... Hade jag nog inte överlevt kvällen!!!!!

Men som "belöning" för bra simtid och gårdagens väldigt tunga löpning bakade jag en sats muskelbrownies...... Som jag just avnjutit till min ljuvliga latte.....!! (Jo jag VET........ sötsaker o snask ska INTE vara belöning!!!) Men i dag var jag värd de 51kalorierna varje kaka innehöll!!!!

Jag är tjatig.... Men Playitas..... I dag kom en ny påminnelse...... Nämligen vykortet jag skickade hem 
Nu snackar vi verkligen SNIGELPOST..........!!!! 


O så dagens PINSAMHET.......jag skulle visa ett datorsystem för två nya medlemmar i vårt arbetsteam. Jag hade sagt till chefen att jag naturligtvis kunde visa några fler. Chefen skulle meddelade mig, om det blev fler....! När det var dags hade jag inte hört något..... Jag skulle åka och simma direkt efter och drog därför bara på mig en joggindress..... Smink var ju inte ens i min tanke värld....... !!!! Så öppnar jag videoprogrammet o då kommer chefen o ber mig koppla upp henne i stället..... Ok.... Jag kopplar in henne och hamnar då i ett rum med typ 10 pers......... Aaaaahhggg ALLTSÅ jag hade ju sagt att det var OK...... MEN jag önskar hon hade varnat mig om mängden så jag åtminstone hade satt på mig lite "ordentliga arbetskläder" o i det läget hade lite maskara inte varit helt fel.......!!!! Ok INTE i klass med att gå till affären med värsta spottloskan mitt på bröstet MEN ÄNDÅ..............!!!!! Joggindress.......!!!!!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar