söndag 19 april 2015

Maxad träningshelg!!!!

Ja nu när det är formtoppning  (10 veckor), är tiden för annat än träning minimal......

I går började jag dagen med min vanliga crawlträning...... När jag kom till simhallen var det visst borta tävling så det var jag o 4kids där. Tränaren förhörde sig om Playitas och vi pratade om öppet vattensimning....... Sen sa han att han skulle visa mig vikten av fasta "referenspunkter", så han plockade bort linan och vi alla fick sätta badmössorna över simglasögonen. En och en fick vi sedan simma utan att se något och bara lita på att han visslade när vi närmade oss någon kant....... OTÄCKT.... MEN JAG SIMMADE RAKT CA 20 meter, sen blev jag rädd att jag missat visslingen och började då simma åt höger!!!,  Ryggsim var det värre med. Sen simmade jag intervaller 200fort-200 långsamt, 150 fort - 150 långsamt osv... Kändes bra!!

Sen fortsatte jag till Rottne där Gustav från Your Success Växjö skulle ha ännu ett gratis löpträningspass, introduktion till POSE Running. Det var samma som förra lördagen men vi fick testa övningarna lite mer och passet avslutades med en liten löprunda!! Det kändes bra MEN det tar nog lite tid innan man vänjer sig av med sina tidigare "olater"!!!! Jag tror ändå att det kan ge mig fördel om jag  kan få till åtminstone vissa moment som tex att landa med foten under mig istället för framför mig!!!!!

De har en löpargrupp i Brittatorp på torsdagar, de övertalade mig att javisst kunde springa med dem..... Så DET ska jag testa nästa vecka!!!

På kvällen.... Grillade vi med familjen Wennmann/Andersson/Jarl......

I dag..... stod det 6 timmar cykel  i programmet...... Men jag tänkte att jag kör 12mil.... O det får ju INTE ta 6 timmar.......jag gav mig iväg och kände genast att DET BLÅSTE....... MYCKET!!!!
När jag cyklade ner för den superlånga Vitthultabacken...... Fick jag trampa för att ens kunna hålla 30km/t, i den backen brukar jag få bromsa för att inte cykla över 40+ km/t,  :(

Men jag tyckte ändå att jag lyckades hålla hyfsad fart. När jag hade cyklat ca 5 mil hade jag en snitthastighet på ca 23km/t.  Då väntade två låååååånga backar och sen en rätt flack runda à ca 5 mil. Första backen gick ok.... Även om jag hade väldigt mycket mjölksyra i benen....... Så kom jag till backe nr 2 precis innan Lenhovda och DÅ lät det konstigt sen slutade mina växlar att fungera..... De som sitter fram. Jag kunde inte växla ner till den lilla klingan, dvs resten av rundan fick jag klara mig med de TUNGA växlarna..... Aaaaarrrgghhhhhhh JÄTTE TUNGT...... !!!  De sista 2,5 milen var hemska och på många ställen var motvinden så kraftig att jag  låg på ca 15km i nedförsbackar!!!! Jag ville lipa, men jag försökte köra mantrat "NU BLIR JAG STARK", OM och OM igen!!! Ja mantra är bra.... Men hmmmmm i dag satt effekten LÅNGT INNE!!!!!  När jag hade kört 10 mil kom jag hem..... Då skulle jag egentligen kört en liten extra runda.....MEN jag föll för svagheten och körde HEM, JAG ORKADE INTE MER........var HELT SLUT!!!!!!

Jag är besviken, oroad för den 27juni.... MEN jag försöker intala mig att det är "LÅNGT" kvar o nu har jag  lagt ännu några  "kilo" till saker som gör mig stark!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar