måndag 13 april 2015

Vecka 16 - 10 veckorna formtoppningen inleds.....!!!

Ja egentligen är det ju 11 veckor kvar, om man räknar denna med, men DET ÄR .... 76 DAGAR.....!!
76 dagar......,....... AAAARGGGGGG!!!!!!! Det låter så lite......!!!!

Mitt träningsprogram är gjort av Cleas Björling, (professionell Triathlet 2003-2011). Ja nu har han inte inte gjort det till mig personligen, utan det är en gratis variant som är gjort för Ironman i Kalmar. Detta kunde man sedan anpassa till sin egen tävling, vilket är det jag har gjort. Först hade jag anpassat det till halv Ironman i Tjörn 31augusti 2015, men sen i november när jag fått mailet med texten -"Grattis du har fått en plats i VM Motala",  gjorde jag om det igen, med målet att vara i toppform 27juni 2015!!

Detta innebar att man skulle anpassa de sista 10 veckorna till sin egen tävling, så kallat form toppningsveckor där man först tränar med hög intensitet och där intensiteten trappas ner inför tävlingen...... O där är jag NU...... från och med denna veckan!!!!

                                         Det känns bra.......... MEN 76 DAGAR!!!!!!

Linda min "PT"...... Åkte till Playitas i dag!! De har triathlon veckor där nu...... Vår Teamledare Maria kommer vara där tillsammans med Christoffer som var ledare även på vår resa och CLEAS BJÖRLING!!!!!  Gissa om jag är avvis .....!!! Visst visst jag hade min lyxiga träningsvecka..... MEN oj vad härligt om man hade kunnat åka dit o tränat igen!!!!

Så nu kanske någon undrar om jag har träningsvärk i dag..........o NJAAAA jag har inte VÄRK.... men mina ben och då framförallt vaderna och baksidan av låren känns liksom trötta och det är ansträngande att gå i trappor...att ha vilodag kändes helt RIMLIGT....... men i morgon blir det löpning  à 90 minuter. Jag har då planer på att testa ....... Lite nya idéer, dels ska jag försöka springa så mycket som möjligt utifrån POSE-metoden...... Men om allt går enligt planen ska jag även ha en liten "hare" som hjälper mig hålla uppe farten.... !!!!  Frågan är väl bara om "haren" orkar hålla jämnt lagom tempo....... i förhållande till min snigelfart.....??!!!!  ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar