onsdag 22 april 2015

Dubblett träningspass - dubbel glädje!!

Denna veckan var det lite svårt att få ihop träningen/logistiken, främst eftersom jag hade löpträning igår och vill testa att springa med en grupp på torsdag......det ger bara i dag till veckans simning och cykelpass..... Om jag inte ska "tulla på" mina återhämtningsdagar. Återhämtningsdagarna är viktiga för att jag ska orka mina långpass........

Så i dag blev det dubbelpass....... Först i förmiddags simmade jag........JAPP JAG HAR FLEXIBEL ARBETSTID!!!!!! Jag tror att simning på onsdagsförmiddagen är min grej......... Poolen är liksom VÄLDIGT TOM DÅ..........!!!!!

Jag simmade intervaller....
400+4x100, 300+3x100, 200+2x100, 100+2x50, 50+50+100, 30sek mellan de stora intervallerna och 20 sek mellan 100ingarna, 100 nersim.
När jag började simma 3x100 kände jag hur jag ökade farten. Det stod inte fart ökning i programmet MEN jag hade så mycket fart i armarna och det var ju SÅÅÅÅ mycket vila i passet...... 
När jag var klar tittade jag på klockan 50 minuter...... Va det kunde ju inte stämma med så mycket vila...... Så jag fick gå närmare klockan för att SE ORDENTLIGT...... JOPP det hade BARA GÅTT 50 minuter..... jag nästan sprang in för att lägga in det i jogg.se för att se resultatet som borde vara VÄLDIGT BRA!!!!!!

Jag hade simmat 2.16min/100 meter..... Jäääääätte REKORD JU!!!!! Ja min bästa tid är ju 2.06min/100m MEN nu hade jag ju massor av passiv tid........ Vilade ju 30 sekunder mellan varje "större" intervall och 20sekunder mellan varje 100 intervall......!!!! Jag måste ju simmat jätte FORT när jag väl simmade!!!!?  TJOOHOOOOO!!!!!!! 

Sen jobbade jag några timmar till..... Medan Emil lekte/var o fiskade med kompis!!!!

Lunchen blev dock inte bra..... När jag kom hem var jag INTE hungrig.... Sen när jag hämtade Tias var jag SUPER hungrig...... Att göra pass nr 2 på hungrig mage var INTE så rimligt...... Jag hade ju backintervaller i min planering!!!! 

Fick bli snabbmat...... fiskpanetter, pommes och remouladsås ........kändes väldigt gott i min hungriga värld!!!!  (Väldigt onyttigt)!!!!! 

Och sen .......... Backintervaller på full mage........ INTE BRA!!!! Men ja ja jag körde mina planerade 3 vänder upp och ner i Vitthultabacken.....och sen Älmeshult -Slättebol hem....... En riktigt skön runda...... Ja när jag var klar med Vitthultabacken vill säga......!!!! 

Nu känner jag mig riktigt nöjd med dagen.....även om mitt matintag inte var så lyckat....... 
Nu ska jag avrunda dagen på bästa sätt...... Dricka upp min vaniljlatte och inta SPIKMATTAN innan sömnen tar över........ Hmmmmmm ja om jag nu inte somnar som vanligt på SPIKMATTAN !!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar