onsdag 29 april 2015

Dagens tema är simning.......

Onsdag........ Dagen i veckan där jag jobbar hemma och brukar simma!!!! Det är dessa dagarna man känner extra mycket hur segt det är att pendla.... Ja rättare sagt..... Hur skönt det är att inte  behöva gå upp klockan 5,20!!!!! :)

Simning..... I dag kom jag i väg till Åseda lite senare än planerat..... Så nej i dag fick jag inte poolen för mig själv......... Hehehehehhe men det var helt ok ändå typ 5-6 tanter...... Men jag simmade på "leksidan" o där var det ju bara jag......!! I dag skulle jag köra 1000m på tid, men jag behöver veta tiden för 1500m till lägret i Motala den 8-10 maj så jag körde på det istället...... 1000m kändes ju rätt klent.....!!!!! 32 minuter..... Inte illa 2,08 min för 100m!!!

När jag kom till simhallen upptäckte jag att jag HELT ORUTINERAT hade glömt, schampo,balsam OCH tvål hemma!!! Hur är det möjligt???!!! Men just som jag upptäckte misstaget var det någon som kallade på mig..... SVÄRMOR!!! Toppen då kunde jag låna lite tvätt produkter.

När jag hade simmat klart... Och skulle lägga in resultatet i jogg.se såg jag ett sms...... DU KAN HÄMTA DITT PAKET PÅ ICA NU!!!!! Yeeeeeeeees min VÅTDRÄKT!!!!!



Jag har ju köpt samma model som PT Linda men hade ju valt en annan storlek.... SÅ det var ju lite oroligt om den skulle passa..... Och när jag packade upp den blev jag inte direkt lugnad ha ha ha nej snarare tvärt om.......
Den såg JÄTTE LITEN UT..... som om den skulle passa Emil......!!!! 

Alltså att ta på den tog 20 minuter........ Helt galet 20 min!!!!! Men när den väl var på kändes det bra.... Men för att citera Emil: -" Mamma, har du duschat, du droppar jätte stora droppar" öööööörk!!! 
Och ja när jag väl tog av den var dräkten dyngsur..... Ungefär som OM jag SIMMAT MED DEN!!!!!! 
Mina trosor var SÅ blöta att jag fick byta dem........ O nä jag hade INTE kissat i den hahahahahahha!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar