fredag 20 februari 2015

Fredagsmys........

Äntligen helg!!!!  I morgon är det skidtävling igen, nu i Vetlanda. Mitt inre väsen kände smärta av att behöva "missa" ännu ett simpass........ (Missade ju simningen förra lördagen för att Tias skulle jobba i skiduthyrningen på Dackestupet), samtidigt vill jag ju inte heller missa Emils tävlingar!!

I dag var egentligen vilodag, men jag bestämde mig för att köra lördagens simning i dag istället..... O så ta vilodag i morgon. Simhallen i Växjö brukar ju öppna tidigt, så jag bestämde mig för att åka dit o simma INNAN jobb......!!!

När jag klev av bussen o skulle börja gå till simhallen, fick jag en ingivelse om att kolla öppettiderna innan jag gick vidare...... SUCK!!!! De öppnade INTE kl 6, UTAN kl 8!!! Jag hade blivit galen om jag kom dit o jag fått stå där o vänta i typ 40minuter !!!! Så ja jag gick till jobbet o jobbade i 45 min innan jag tog bussen till simhallen.

I programmet stod "ta tid på 1500meter". Jag tog tid o det gick långsamt........ 2.22min/100meter. Snyyyyyyyyfft!!!

Men NU, o så skönt att bara åka hem o "VARA FÄRDIG."..... !!!!! 
När jag kom hem var det FREDAGSMYS....... för fullt!!! Vi åt INTE tacos....... Nej Vi åt mumsig wok...  Nom nom nom........
O sen gosade vi alla tre i soffan till fredagsprogrammen......."Fredag med Malin", "Daidalos labyrint" o så slutligen det VÄLDIGT ROLIGA programmet "Pappas Pengar"!!!!!
Till "myset" avnjöts en "riktig" vaniljlatte o jag var väldigt glad att jag kommit i håg att köpa vaniljsyrup!!!!

Undra om Espresso House, vill sponsra en VM triathlet med STORA MÄNGDER vaniljsyrup........ Hahahahahah 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar