onsdag 11 februari 2015

Simrekord........!!!!

I dag stod det simning 7x400meter (15 sekunders vila mellan varje 400) med stegvis ökning, i mitt program!!!! 2800 m ....... HJÄLP  jag brukar simma 2000!!!! För att hålla koll på avstånden när jag simmar räknar jag "50 meters längder", 2000m= 40 längder, 2800m = 56 längder

Ok jag börjar simma, det är lugnt o gott om plats i bassängen. Jag simmar 2, 50 längder bröst som lite insim (uppvärmning).  När jag har gjort detta, inser jag att jag måste simma 8 50 längder för att göra 400m o DET känns tungt........

När jag har simmat 37-38 50längder känner jag att jag är VÄLDIGT VÄLDIGT TRÖTT......
Simmar lite till, men känner i slutet av 40an att jag är så trött att jag börjar må illa..... Jag tänker att jag inte riktigt har fått tillbaka kondisen..... efter mina 4 sjukveckor!!!  Jag har 16 .....AAAAAAAAAAAA  16 50längder kvar...........  SNYFT!!!!!!!

Jag vet att sätter jag ner fötterna är det KÖRT.....o sen tänker jag.......

1. Jag kan JU INTE bryta VM, när jag "BARA" har några 100 ingar kvar....... O simning är FÖRSTA grenen...............!!!!!
2. JAG kan INTE sluta simma i VM, när det är några 100ingar kvar.......... Då kommer jag ju DRUNKNA i Motalaström............ !!!!! 

Så ja med ren överlevnadsinstinkt tar jag några djupa andetag, sätter fötterna i väggen o skjuter i från...... Sväljer 3ggr o börjar ta starka armtag..... En, två, tre o så andas - en, två, tre o så andas.....!!!! Jag bestämmer att i dag är mitt mål 50 - 50längder.......!!!! Efter 2 50längder mår jag inte illa mer.......... Men jo jag är ju fortfarande sjukt trött o jag tycker det går LÅNGSAMT.............. MEN jag försöker utnyttja glidet i mina starka armtag..........  

Sa jag att jag BARA simmar med ARMARNA,  som Anders Olsson..... (Han är verkligen en förebild...... Guldmedaljör 2004 o 2008 i Paralympics och som nu gått över till triathlon)!!! Fast jag fuskar o har en sk Dolme.... (Flythjälpmedel)!!!!! 

1, 2, 3,4..........9 o så 10!!!! Jag tittar på klockan o inser att jag har simmat de 10 sista ganska FORT........!!!! HUR ÄR DET MÖJLIGT??????  

Total tid 53 minuter........ Jag tittar på klockan IGEN 53 minuter.......!!! Kan det stämma....... Visst jag brukar ju ligga på 43-48 minuter....... Men nu har jag ju simmat 500m MER...... 
 Jag lägger in värdena i Runkeeper o får enbild där det står  "DIN BÄSTA TID - FÖR 2-4km!!! 
För att vara på den säkra sidan lägger jag in värdena i SVETTIG.SE med........



JO DÅ...... REKORD..... 2.07 på 100meter......
Mitt tidigare rekord var 2.08 på 100meter.... (O den gången simmade jag BARA 1600m!!!!! 
Galet...... Men ja jag tycker INTE det är konstigt att JAG MÅDDE ILLA........
HA HA HA HA JAG HAR VÄL TAGIT I SÅ JAG HÖLL PÅ ATT DÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!! 
(Jag kunde ju INTE DRUNKNA i Motalaström i dag)!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar