torsdag 26 februari 2015

Nu är jag säker...... Jag har någon form av störning......

I går var jag orolig för "influensan", MEN i dag kände jag mig bra i alla fall.......!!!

Emil hade fortfarande feber, men den höll sig mellan 38,5-39,5............. O Emil var mycket piggare i dag......... Vi till och med spelade lite FIFA 15....!!!!!

I dag hade jag ett svårt val......... Köra brickpasset (cykel+löpning) i intervaller eller löpning 75 min....
Jag är ju sämst på löpning o solen sken så härligt ute..... Så det kändes som löpning var dagens vinnare....... När Tias kom hem stod jag redo i hallen för att ge mig av......

När jag sprang kändes det bra..... Ja även om min fart fortfarande är per definition SNIGELFART, ;)
8,20km!!! När jag kom hem fick jag en glad överraskning........ Jag hade förbättrat min km tid med 50 sekunder sen förra gången jag sprang samma runda OCH det vart den snabbaste tiden för rundan sedan JUNI 2014!!!!! Jeeeeeeeeehhhhheeeeeee!!!!!

När jag kom hem hade Tias laddat bilen med skräp som skulle till tippen....... O vi behövde handla lite med...... Så jag hoppade in i bilen o åkte med..... Jag skulle panta/handla medan grabbarna åkte till sopstationen. När jag börjar panta råkar jag titta neråt o ser då att jag har en stor spottloska mitt på bröstet.....halvt intorkad i min fina Team Sweden jacka.......  Jag tänker..........: -" jasså jag undrade vart den tog vägen".........!!!!! Jag fortsätter o stoppa i burkar....... AAAAHHHHGGGGG .....tre burkar senare börjar min hjärna fungera "normalt"". Öööööööhhhrrrrkkk!!!! ÄÄÄÄÄCKLIGT!!!!
Jag försöker skrapa bort det med en burk..... Men hmm lyckas ju bara halv bra ..........uuuuscccs!!!!

När jag handlat klart hämtar grabbarna upp mig...... Halvvägs hemma känner jag "GOOD FEELING", i benen o jag säger: -" Det känns som jag skulle kunna springa mer"
Tias: -" jag kan stanna här ....!"
J: -" Det är mörkt....!!!!!"
T: -" jag har min pannlampa"!!!
Två sekunders tystnad, sen ser jag busskuren o skriker: -" STANNA"!!!!!!!

Tias tvärgirar in på busshållplatsen, jag hoppar ut o han räcker mig sin pannlampa o kör i väg.........
Jag är ALLTSÅ fullt medveten om att det är mörkt........ Att jag bara har uppförsbacke RESTEN av vägen hem.......att jag redan sprungit 70 min,  Och att jag har resterna av en loska på bröstet.......MEN den syns ju inte i alla fall....... Ha ha ha ha

DET  är 1,51km hem....... !!!! Jag inser att ALLT detta knappast kan anses ligga inom ramen för "normalitet", jag vet bara inte vad det är för diagnos............ !!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar