onsdag 18 februari 2015

Hockey och löpning

Jo jag var ju på hockey i går, Lakers-Frölunda (tror jag), med Ann!!!! 3-0 till Lakers.......!!!! Jag är en ÄDEL vän..... OM jag får säga det själv.......... Hockey är lite BOORING....... Men vill bästisen ha sällskap är jag ju inte den som säger NEJ......... det kan ju hända att jag får se lite fajter, HA HA HA !!

Men jag lyckades ändå klämma in lite cykelintervaller och en kort löprunda....... Det märks att programmet har gått in i en hårdare fas..... Nu är det flera dubbelpass......... Tillskillnad från tidigare då det bara var de långa helgpassen som var dubbelpass!!!

I dag skulle mina älsklingar "fira" sportlov i skidbacken.....
Så jag bestämde mig för att  springa hem, som dagens träningspass. I programmet stod 75 min löpning. Jag bytte om redan på jobbet..... O var super laddad när jag hoppade av bussen.........!!!


Så jag började springa mot Marhult....... O jo backen var kvar.....!!!!! Men jag försökte springa lugnt o jämt.....!!!  5 min efter start kom jag ut vid första hygget........ HIMMEL...... nu pratar vi BLÅST- MOTVIND DELUX!!!  I vissa stunder kändes det som jag stod helt stilla o inte förflyttade mig en millimeter........... O att döma av tiden på Runkeeper.... var DET nog VÄLDIGT nära sanningen!!!!
Även om Marhult ligger på toppen av ett mindre berg, tar det ju INTE 75 minuter att springa från Lenhovda, så min plan var att fortsätta springa till grannbyn Granhult o sen hem igen.....!!!! Men när jag kom till Marhult kände jag mig helt slut o att gårdagens intervaller hade tagit hårt....... O enligt min triathlon Guru nr 1 - Eric Harr, ska man lyssna på sin kropp!!! Kroppen säger ifrån när det är dags att stoppa....... Så DET gjorde jag!!!!! Jag orkade HELT ENKELT, inte mer!!! 

Att ha jobbat, tränat och duschat klart till klockan är 17......är ju VÄLDIGT ovanligt..... Så jag tog tillfället i akt o la mig i soffan för ännu en "gubbvila", tills grabbarna kom hem......!!!

Emil var så stolt, för han hade klarat att åka ner för hela stora backen i Dackestupet samt klarat liften själv med sin Snowboard!!! #stoltmamma#

Han hade dock inte tid att prata så länge med sin mamma, för han skulle vidare till farmor o farfar för ännu en övernattning o potentiell RÄVJAKT!!! O för detta ändamålet behövde han ju ha en "goretex mössa"......... Så jo så klart fick han ju låna min.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar