söndag 8 februari 2015

Små framgångar = Stor glädje

Ja vad säger man.......... Söndagen har ägnats åt träning o inget mer........ (Tvättberget som har väntat hela veckan får vänta lite till)!!!!!

Denna veckan är första veckan som jag tränat ordentligt utifrån mitt program på 4 veckor..... Jag var orolig för dagens "BRICKPASS", men det behövde jag inte vara...... !!!!

Först cyklade jag i 120min (JA TVÅ TIMMAR), i källaren........ tiden gick fort för jag lyssnade på bra podar!!!!  Jag "kom" 71,13km o hade ett snitt tempo på 35,32km/timme......... (O NÄ jag vet INTE SAMMA som att cykla UTE)..........
     


Därefter klädde jag på mig långkalsongerna - löparkläderna o sprang ut.......!!!! Nu kan man tänka att detta skulle vara tungt, men tvärt om.... Jag sprang snabbare än förra gången jag sprang den "rundan"!!! Ok jag springer fortfarande i fart motsvarande en SNIGEL...... men att kunna springa snabbare än innan,i snö och is,  ja DET är en LITEN FRAMGÅNG...... som ger mig STOR GLÄDJE!!

DET FINNS HOPP TROTS SÅ LÅNG SJUKDOM!!!!!!



       


En annan glädjefaktor var att jag efter detta passet kunde dricka en stor vaniljlatte med gott samvete!! Ja o äta Tias himmelska älgköttbullar med ett stort lass pasta........





Brickpass = pass där man gör TVÅ grenar i följd...... I dag var det cykel o löpning.....!!! Men det skulle även kunna vara sim/löpning eller kanske sim/cykel.......... Det är ett bra sätt att lära sig att disponera energin så att det räcker till ALLA grenarna, men framförallt är det ett sätt att lära känna hur den egna kroppen reagerar på olika belastning och olika "övergångar"!!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar