lördag 28 februari 2015

Vasaloppsveckan.........

Många frågar OM jag inte ska åka skidor, något Vasalopp i år!!!!!! O NEJ........ bara tanken av skidåkning ger mig ÅNGEST........!!!!! Visst Tjejvasan var lite rolig...... Men Öppetspår........ Nej jag har fortfarande svårt att se något moment som var roligt........... Första backen var ok...... Jag var MENTALT förberedd på den...... Men JAG var  INTE mentalt beredd på SLUSHEN  på myrarna, de icke befintliga spåren både upp och NER och BACKAR, BACKAR o åter BACKAR.......!!!!! Så här ganska exakt ett år senare minns jag inget annat än just BACKAR........... Visst Tias  sa att myrarna var platt.... O ja DET var det nog.......... Men i det gick ju inte att åka så bra där heller pga att snön var som mjuk sörja............ Det gör fortfarande ont i mig när jag tänker på mötet med scoterföraren.......... O min klassiker som gick i stöpet.................. :(

Även om min son tyckte att just DET momentet var FANTASTISKT......... ATT JAG BORDE VARIT LYCKLIG att jag fick åka med honom i stället för egen maskin.......... !!!!

I dag var jag uppe i ottan o simmade min crawlgrupp..... Sen ägnade jag resten av dagen åt att titta på skidåkning..... Tjejvasan, tjejernas tremil o så lite Nordisk Kombination............det ser så ROLIGT ut............ Men ja jag antar att bristande teknik förtar en stor del av nöjet!!!!!!

                 Nu ska jag sova........o hämta kraft till morgondagens långa brickpass..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar