söndag 22 februari 2015

"Multitasking"

Det sägs ju att vi kvinnor har förmågan att göra flera saker samtidigt......o den förmågan praktiserade jag i dag............ Hahahahahah

Jag hade långpass på programmet o skulle även test om min pulsmätare fungerar (2 aktiviteter),  men sen var det ju sprintstafetten... O maken VÄGRADE flytta ner tv i källaren..... O min padda var urladdad...... Snyft........

Jag kunde ju inte vänta med träningen för då skulle det ju bli mörkt innan jag hann springa!!!!
Så då höll jag telefonen på styret, i ett krampaktigt grepp....... (3 aktiviteter), o tittade på både damernas o herrarnas finaler (4aktiviteter)!!! När sen de svenska damerna lyckades avancera från 4 plats till 2 plats jublade jag för kung o fosterland, (5 aktiviteter). Pulsmätaren visade då 222 slag/min o min hastighetsmätare visade 44km ............ :))))

I dag reflekterade jag också över att jag nog måste börja tänka på energi påfyllning under långpassen som blir allt längre......... Vid 1 timme o 40 minuter på cykel kände jag mig VÄLDIGT trött....... (Vet inte om det beror på upphetsningen över skidorna eller att jag bara ätit frukost INNAN träningspasset). .... Emil kom dock tack o lov som en liten raket med den bästa påfyllning han kunde hitta....... En rad Marabochoklad...........!!!!!!

Efter cykeln var det dags för lite löpning....... 40 min. Ja det gick inte fort..... DET ÄR ETT SOM ÄR SÄKERT!!!! Efter 10-15 minuter fick jag kraftig kramp...... Gjorde så ont att jag nästan ville lipa....
MEN efter att ha strechat lite o masserat benet.....släppte det sakta..... O jag kunde jogga långsamt HELA vägen hem.....o DET kändes ju som ett klart framsteg i rätt riktning. De sista 500 meterna kunde jag till och med öka tempot (lite.....)  och när jag var klar kände jag att det hade fungerat att springa en stund till........ o DET är ju en viktig känsla!!!!!

I sann Bridget Jones anda kan jag berätta att jag intagit 1758 kalorier av 4391!!!! ;)
(Från träning fick jag 2988)
Tias hade lagat underbara älgkotletter, potatismos och gräddsås!!!!! Jag är väldigt lyckligt lottad med så fin och stöttande familj!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar