måndag 16 februari 2015

Sim sim sim

I dag är det sportlov....... O då ska man ju sporta..... Emil som nu börjar bli lite trött på simhallen........ var kanske inte jätte nöjd, men ville ändå åka med när han fick ha kompis med sig.

På programmet stod 2800m i 200 intervaller med olika fartnivåer.  Visst jag var trött men det kändes som jag kunde dosera energin bättre och när jag var färdig hade jag nog kunnat köra några längder till!! När jag tittade på min klocka hade jag snittat 100m på 2,11minuter. Med hänsyn till att mitt rekord är 2,07 kändes 2,11 helt ok!!!

När vi kom hem var det bråttom...... En timme...... O på denna skulle jag hinna laga mat, hjälpa Emil packa för övernattning hos farmor o farfar, byta om inför skidträningen o så klart skulle familjen hinna äta med!!!

I sådana här lägen har jag svårt att få in nyttigheten .......så dagens kulinariska matupplevelse blev pasta penne, stekt bacon blandat med 2 ägg + narom och vitlökskrydda!!!!!  Efter  maten var jag  GAME OVER........... o fick "tillåtelse" att stanna hemma OM jag tog hand om disken.....!!!
Efter disken........... (o här skäms jag lite).......... Somnade jag i soffan i vad Sofi Fahrman, gubbvila (liggandes på rygg med händerna knäppta på magen), o lyckades hmmmmmm sova i 1,5 timme.....!!!

Nu är är det bara kaffe latte o Elementary - mitt favoprogram!!!!!!

O för er som nu tänker att min nattsömn är FÖRSTÖRD...........kan jag bara säga NÄÄÄ DET TROR JAG INTE.......... just nu är ögonen öppna BARA tack vare kaffet.......!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar