tisdag 24 februari 2015

Tisdag med fokus på motion, hälsa och kost

I dag jobbade jag hemma, en förmån jag förhandlat fram med min chef....... För att kunna minska restid till förmån för träningstid!!! Förmånen innebär att jag får sitta hemma och jobba en dag i veckan!!!!  Idag kunde jag åka till simhallen redan kl 12.30.

I dag stod det  8x 400meter i mitt program. MEN suck DET är ju så jobbigt att räkna..... Så jag körde 6x10 (50or)+4 (50or) istället. Varannat sett bröst o varannat crawl. Det kändes som om det gick fort MEN tiden var långsam........ 1 timme, 25 minuter och7 sekunder, som då kan jämföras med att. Jag simmade Vansbro 3000meter på 1 timme o 16 minuter med BARA bröstsim!!!!

När jag klev upp sa damen i banan bredvid -" HIMMEL vad du simmade mycket och fort!!!! Hur mycket blev det??" Jag svarade -" 3200m JAG TRÄNAR FÖR VM I LÅNGDISTANS TRIATHLON"!!! ( Ja jag är PINSAM..... jag VET!!! Men jag kunde inte låta bli)!!!!!!

Efter simningen var det snabbt hem o en snabb middag (hemmagjorda hamburgare) som gällde, för Bella skulle hämta mig och vi skulle gå på en föreläsning om kost, motion och hälsa. Vilket jag kunde behöva med tanke på att jag fortfarande ibland äter mat bara för sk "bukafylla"!!!!
Det var en intressant föreläsning, men den innehåll lite för lite "motionsmoment"!!!! 

O jo jag skulle nog behöva en DETOX.... Eftersom jag i slutet av föreläsningen började får "KAFFEHUVUDVÄRK", sån jag får när jag varken druckit kaffe eller Cola 0!!!!!!!  MEN det är ju knappast lämpligt med tanke på mitt hårda träningsprogram......!!!!

När jag kom hem låg det en liten present (á 500 g) på köksbordet..........
Mina favoriter, från underbara familjen Andersson/Wennman/Jarl, 
Haha ha ha ha på tal om onyttigheter......!!!!!!! 
Men jag lever under principen " jag kan äta ALLT, men inte ALLTID", en princip som även förespråkades av dagens föreläsare!!!!

Nu kom en liten kille ner o gjorde mig sällskap i soffan eftersom -" DET ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅ VARMT DÄR UPPE"!!! Suck o SUCK igen!!! Ungen är kokhet....... Hoppas det "BARA" var varmt där uppe o han inte har mega feber.......!!! Återstår o se om det blir VAB i morgon nu då!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar