onsdag 25 februari 2015

Hög feber o soffhäng.....

Ja i går när jag satt o skrev kom Emil ner smygandes........ Jätte varm......!!!! Han la sig i soffan o sov vidare.... Kl 2 vaknar jag av att jag hör Emil gny och gråta....... Han är varm..... 39,9!!!
Jag ger honom Ipren och så läger vi oss hans säng som då har hunnit bli lite sval...... Emil yrar och andas flåsande........ I rädsla för feberkramper ........ Kan jag inte sova......!!!! Jag ligger där o tittar o vakar över honom...... Vid 4 tiden börjar han andas lugnare och jag känner att han inte är lika varm mer.......... Jag börjar slappna av o sista gången jag tittar på klockan är den 4.45!!!!!

Kl 5,50 kommer Tias o väcker oss o frågar om jag inte ska jobba.... Emil är då nästan inte varm alls o jag märker att Tias tycker jag överdriver .........när jag säger att Emil är sjuk o måste vara hemma.... Jag ställer om klockan till 7 o vi sover lite till...... När klockan ringer går jag upp o meddelar skolan, fritids, mina kollegor o min chef!!!

Sen kan jag inte somna om........ Emil sover dock en stund till..... När han kommer upp vid klockan 9 är han kokhet IGEN.....o tempen visar 40,1!!! Mer Ipren...... Men tempen går aldrig ner mer än till 39,2........... Vid 15,30 börjar Emil frysa extremt mycket och jag kan nästan känna hur febern stiger i honom...... 40,7 ......... Jag får panik eftersom jag inte hittar varken Alvedon eller Ipren.....!!! Ringer Tias som inte tycker han behöver åka hem 20 min tidigare......tillslut hittar jag EN alvedontablett i en gammal väska...... !!!!!

I dag stod det cykel 60 min intervaller och sen löpning 20 min även det i intervaller...... Jag känner mig sjukt TRÖTT o bara tanken av byta om gör mig lätt yr..... Enligt Eric Harr ska man ju lyssna på sin kropp....O DET gör jag......... Det finns ingen chans att jag skulle klara det i dag..... !!!! Frågan är ju då bara OM detta beror på EXTREMT lite sömn eller om jag oxå håller på att bli sjuk..... (Hemska tanke), o om det även finns en träningsvärk från i går som ligger o påverkar mina tankar!!!  Det återstår ju att se......

När Tias kom hem skulle jag åka till affären o köpa på mig alvedon/Ipren, då sätter Emil sig upp i soffan, alldeles rödflammig av febern i ansiktet......... o säger:  -" MAMMAAAAAA, JAG VILL HA Pizza, - Vesuvio med extra bacon........!!!!! Jaha..... JAG hade INTE tänkt onyttig pizza till middag....
MEN önskar mitt sjuka barn Pizza, så blir det PIZZA........... HMMMMMM jag valde Falafelrulle..... lite nyttigare i alla fall.......... Emil åt 3 stora sliceer.......... O till det fick han en Aloe Vera  dricka....!!!
Till efterrätt åt vi glass i stora lass...........!!!!!! Denna veckan blir viktnedgången nog INTE så stor........ :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar