söndag 8 mars 2015

Äntligen vår........

Som allergiker brukar jag fasa för våren....... MEN i år är jag redo....... Jag har börjat medicinera i tid för en gång skull!!!!

Idag har jag avslutat "Hårdveckan"...... Fast ja när jag tittade i mitt program insåg jag att detta inte är så hårt i förhållande till vad som ska komma............ Tex skulle jag cykla 6 timmar på söndagen i vecka 13.......fast den veckan är jag ju på träningsläger...........( JIIIIIIIPPIIIIIIIII), så DÅ kommer nog upplägget att vara lite annorlunda...........!!!!!

I går simmade jag, en stege 500 + 100, 400+100,  300+100, 200+100, 100+100, 50+100, med vila 15 sekunder mellan varje intervall!!! Jag har varit "rädd" för stegar o trott att jag inte skulle fixa det, MEN det gick ju hur bra som helst.......!!!! Det känns som om jag fått bättre "simkondition"!!!

Jag kom hem lagom till triathlon VM seriestarten Abu Dabhi...... Jag har köpt "säsongs pass"........ så jag avser titta på ALLA loppen!!!!

I dag har jag cyklat ute för första gången i år......HÄRLIGT, men tungt....... Jag hade motvind oavsett vilken riktning jag körde!!! Jag cyklade 33,55km med MTB i ca 120 minuter. Några ställen låg det fortfarande is o på många ställen var det väldigt blött och tungt!!! Men det var härligt att komma ut från "källaren"!!!!! ;)

Efter cyklingen sprang jag i 36 minuter. Jag hade rätt mycket kramp i höger underben på framsidan o tiden var katastrofal........
Jag tänker två saker............ JAG MÅSTE bli bättre på att fylla på ENERGI..... och........ Jag måste nog försöka minska ner på cykellängden och öka löpningen........ LÖPNING är verkligen min akilleshäl!!!!!!!!!

Slutligen har jag ett viktigt budskap.......... " KAKOR SOM BARA GER 73 kalorier eller mindre, är FANTASTISKA........... men ÄTER man 10 st  GER DET 730 kalorier"!!!!!!!!! hmmmmm ja DET går BRA för MIG!!!!!!! Snyyyyyyyyyft!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar