måndag 2 mars 2015

En lyxig måndag.....

Kl 17.40 o jag landar i soffan........ Ovanlig lyx!!!! Ja jag ska visserligen vara på möte med Kyrkans ungdom i Marhult kl 19.30............. Men  soffhäng nu = UNDERBART!!!

I går var det dags för mitt långpass......... På programmet stod det cykel 120 minuter, 20 min lugnt tempo + 10 min hårt tempo X 4 och sen 30 min löpning.  Eftersom jag kom i gång lite sent "krockade" min cykling med herrarnas 5mil.....men jag hade monterat paddan lämpligt framför cykeln.......!!!! Hmmm sen  blev det ju spännande....... O då kunde jag inte sluta cykla.... Nej jag fick allt trampa på........  2 timmar o 24 minuter senare hade jag trampat 81.17 kilometer....... O Sverige hade fått brons!!! Då klädde jag på mig och gick ut o sprang....

Jag sprang 30 minuter och kom 3.44 kilometer......... Det var halt, marken var täckt av blöt snö, jag fick kramp/smärta i benhinnorna........ Men det kändes ändå bra........ OCH jag sprang rundan snabbare än jag gjort efter något brickpass tidigare!!!


He he he fortfarande SNIGELFART.......!!!! Jag antar att farten inte ökar över natt..... Men de där sekunderna som det gick snabbare kändes JÄTTE BRA!!!!! 

Att vila i dag känns EXTRA viktigt......... Nu har jag gått in i en hård vecka..... Mitt program går i 4 veckors intervaller.... 3 veckor med ökande längd o en vecka med lättare pass/mindre längd på passen....  Så ja denna veckan ska jag simma intervaller och springa 105 MINUTER o sen ett långt brickpass så klart!!!!!  

       Nu ska jag läsa min tidning Springa som var belöning förra veckan för att jag tränat så bra!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar