onsdag 4 mars 2015

Är man dålig mamma om man "glömmer" fixa barnets kalas????

Ja Emil fyller år 19 december........!!!! Emil ville ha kalas på Go-Karthallen, vilket vi lovade att han skulle få...... Så passerade julhelgerna........ Det blev januari..... Jag hade ont i halsen o hade svårt att fokusera på annat än HUR jag skulle bli FRISK............ Det blev februari ..... Jag tänker på min träning, logistiken med Emils träning kontra min egen, läger, alla prylar jag behöver, boende till tävlingen.......... Ja en rad olika saker........ MEN GO-Kart kalaset......... Ja DET är borta från minnet......... Tills Emil säger...... -" Mamma, kan vi ha mitt kalas i helgen, det var SÅ länge sen jag fyllde år"???  (Det var onsdag förra veckan)!!!!!  JA...... JAG VET HEMSKT!!!!!!

                  MEN ........ Nu är kalaset bokat o 6 kompisar har fått inbjudningskort......!!!!

Denna veckan är det ju "HÅRDVECKA"........... O i dag stod det 105 minuter löpning på mitt träningsprogram!!!! Jag har känt mig taggad sen i helgen för detta...... Tidigare har mitt längsta pass varit 75 minuter...... Liksom en viss skillnad!!!  Jag hade min "ARBETAHEMMADAG" i dag och passade även på att använda friskvårdstimmen......!!!! En timme innan jag planerat att gå ut.... blev det mörkt på himmeln... O det snöar kraftigt..... Aaaarggggghhhh!!! MEN lagom till jag loggade ut kom solen igen o jag kände att NU VAR DET MENAT att jag skulle ut o "ränna litt"!!!!

Ja så var det detta med min pulsklocka...... Tias min underbara make...... Hade lyckats leta fram ett nytt batteri, som han dessutom bytte i morse innan han åkte till jobb!! Jag startar klockan o får fram puls 49...... Hmmmm jo desto bättre kondition man har desto lägre är ju pulsen..... MEN 49 slag per minut efter att jag stått upp ett tag o klätt om till träningskläder...... NÄ DET KÄNNS INTE RÄTT...... men sen går den upp till mer rimliga siffror o jag tänker att den behövde en liten startsträcka.......!!! 

Jag går ut o börjar springa i ett lugnt tempo, eftersom jag vet att jag behöver LÅÅNG uppvärmningsperiod...... !!! Klockan visar 37 i puls..... !!! :(
Ok jag får skita i detta med "pulstjofsanhejsan"........ Jag har bestämt mig att försöka hålla 5min löpning+1min gång....... För att orka...... Ibland kan jag springa förbi gångperioden.... O ibland får jag gå extra...... Men känslan är bra.....!!! Jag kommer hem efter 1 timme och 41 minuter....... (Jag tillåter mig fuska de sista 4 minuterna......  :)

Min app visar att jag sprang med ett snitt på 8,24 minuter/km............låååååångsamt......... MEN på denna rundan var det ändå VÄLDIGT bra........ För att vara mig!!!! 



Jag kände mig jätte nöjd..... OCH det bästa av allt är att jag efter en kort stunds vila hade jag kunnat fortsätta springa lite till........ !!!  Ja det känns som om det finns potential att jag ska kunna komma ner  till ett tempo på under 8min/km till tävlingen.........(min PT har räknat att jag borde klara tidsgränsen med detta tempo)!!!! 

Hmmmmm jag tycker det är så mycket hemskt på nyheterna o min hjärna kan inte sollabort allt detta så jag brukar HELT ENKELT, stänga av....... !!!!! MEN i dag lyckades mina öron fånga upp något...... FLYGSTREJK!!!!...... Visst än så länge främst inrikesflyg...... Men vad är det som säger att det stoppar vid det????  Ok det är några dagar kvar till min träningsresa.... MEN ett visst mått av oro slog sig rot i min kropp!!!!! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar