onsdag 18 mars 2015

Årets första dopp......

I dag var det studiedag på skolan och fritids. Jag hade simning i planeringen..... Men Emil hittade ingen kompis som kunde göra honom sällskap........ Så jag tänkte om och Emil fick göra mig sällskap på en cykeltur, med picknick korg....... för honom.........!!!!!


Efter ett tag kom vi till hjärtsjön........



Jag sa till Emil att han absolut INTE fick gå ut på isen.......


Två sekunder efter att denna bilden togs, frågade Emil HUR tjock isen egentligen är.......... Så jag tänker att vi knackar hål på isen och TITTAR........ !!!!! Jag går fram till kanten sträcker fram foten...... "Knackar" och "FÖRSVINNER" sen ner med hela benet i hålet, vatten upp till höften.... . I sista sekund INNAN jag åker igenom HELT inser jag vad som håller på att hända o kastar mig upp mot bryggan och lyckas på så sätt förhindra..... Totalt dopp.... Med kläderna på....!!!! 

Alltså här pratar vi GIGANTISKT TANKEFEL........!!!! Emil kollade temperaturen i mitt "jätte hål" när jag försökte tömma min sko på vatten....... 2+.......!!!!!!

Det blev inget mer kort...... Även om det hade varit kul på jätte hålet...... Men jag insåg att resten av vägen hem borde göras SNABBT, med hänsyn till att jag var dyngsur på ena benet upp till skrevet/höften......!!! Tack o lov torkade byxan fort när vi cyklade i lite högre tempo........ Men foten/skon.........JÄTTE JÄTTE BLÖTT O OTÄCKT!!!! 

Ja. Suck vad säger man.......hehehehehhe jo att DET nog snart går att simma ......... Ute hahahahahahha 

SPECIELLT MED DETTA I ÅTANKE.............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar