onsdag 25 mars 2015

Playitas dag 3 - träningsvärk och Öppetvatten!!!!!

I natt vaknade jag av att jag behövde gå på toa....... Herregud jag hade SÅ ont i mina ben att jag knappt kunde resa mig och gå de 5meterna in på toan........jag har nästan aldrig träningsvärk i form utav smärta utan mer TRÖTTHET......så denna känslan var mycket ovan...... Efter detta låg jag och tänkte på hur ONT jag hade och kunde knappt somna om...... (Hmmm läs att det tog ca 15 min så vi pratar ju inte gigantisk sömn störning 😁)!!!  Det märks att cykeln INTE Passade mig..... Jag menar jag har ju minst cyklat 100 mil hemma på trainern under hela vintern.....  Så jag borde INTE få så kraftig smärta för gårdagens tre mil.... SNYFT....!!!!!

I dag hade vi lite sovmorgon och skulle inte äta frukost från halv 8.... Jag lyckades med STOR möda ta mig ner till matsalen.....och tur var ju det för i dag hade de PANNKAKOR..... !!!! Muuuuuuuums!!
Första passet började inte förrän kl 10 så vi kunde ta det lugnt och smälta maten lite......

I dag var det första passet simning i ÖPPET VATTEN - OW..... ja här kanske jag ska berätta lite bakgrundsfakta.... i triathlon simmar de flesta Crawl..... Främst för att man då kan spara benen till de andra grenarna och för att det går snabbare.....!!! Jag kunde bara simma bröstsim men har det senaste året gått på crawlskola för vuxna, dvs man lär sig tekniken i POOL inomhus!!!! Pool och ÖPPET vatten (hav/sjö/ström osv), skiljer sig åt  på SÅÅÅÅÅ många sätt..!!!!! ALLTSÅ jag har ALDRIG simmat crawl några längre sträckor.....i OW!!! Vi delades in i tre grupper, 1. Snabba simmare som vill simma LÅNGT, 2.simmare som inte simmar så fort men som gärna simmar långt, 3.ha ha ha o så HAGLYCKE!!!!! MEN detta var INTE till nackdel..... Nej tvärt om.... Vår TEAMLEDARE hjälpte mig hur jag skulle hitta en bra rytm i simningen, hur man andas och navigerar. Men även andra bra saker som tex att det är bra att ligga på vad som i cyklingen kallas för "på rulle", men i simningen "annans fot" (man ligger bakom någon och utnyttjar på så sätt deras "dragkraft"), hur det känns när folk ligger och knuffar på en, hur man simmar runt en boj och andra små bra trix!!!! Utan detta passet kan jag helt ärligt säga att jag är VÄLDIGT tveksam till att jag klarat crawla på tävlingsdagen.....!!!
Stort tack till Teamledaren Maria som har så mycket tålamod med mig.....!!!!

Efter simningen var träningsvärken faktiskt lite mindre...... Även om jag använt benen minimalt.... Så jag unnade mig en kort vila (gubbtupplur)!!!! De andra skulle cykla långa intervaller.... Men det kände jag att jag INTE skulle fixa...så efter min vila gick jag ut och sprang ca en mil i stället..... De 3 första km var GALET JOBBBIGA och jag ville bara lägga mig ner i motvinden och gråta av smärta.... MEN det gjorde jag ju så klart inte.... nej jag trampade på.... Och sen plötsligt hittade jag mitt "löparflow" o då kändes det riktigt bra att jogga fram över öknen,


I morgon är planeringen att vi ska ha teknik simträning... Direkt på morgonen kl 6.30........ HUVA tidigt.....!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar