fredag 6 mars 2015

MUSKELBROWNIES

I dag är det VILODAG..............fast så mycket vila har det ju inte blivit..... Jobb.....månadshandling... packa upp varorna....... Och sen BAKADE JAG........!!!! Jo det är sant...... Det händer väl si så där  vart 3e år.............!!!!

Jag bakade "MUSKELBROWNIES"!!! 

Jag såg receptet på en väninnas Facebook sida, och bestämde mig för att testa...... DE VAR MUMS!!!
Och därför tänker jag dela med mig av denna "DELIKATESS"!!!! 

Ingredienser och kalori mängden utifrån shape up appen...!!!!
2 paket avrunna svarta bönor (Zeta 380g) = 129x2 kcal
1,5 dl havregryn = 189 kcal
2 msk Kakao = 100 kcal
1,5 dl lönnsirap (el. Vanlig sirap) = 480 kcal
0,5 tsk bakpulver = 2 kcal
0,5 dl kokosolja = 406 kcal
20g proteinpulver (eller återhämtningspulver) = 242 kcal
2 tsk vaniljpulver (socker) = 32 kcal
En nypa havssalt
                TOTALT ANTAL KALORIER = 1759 (som delas med antal kakor)
              Jag fick 24 kakor.......... Vilket betyder att varje kaka motsvarade ca 73 kcal


   73 kalorier.DET ÄR JU HELT OTROLIGT........ O DET SMAKAR GOTT!!!!!!!! 

                                                  O de är JÄTTE ENKLA att baka!!!!!! 
Så hör gör man:
Sätt på ungen på 175 grader och skölj bönorna. Häll alla ingredienser i en skål o mixa med stavmixer/matberedare tills det blir en jämn fin smet!!!  (Eventuellt behövs någon matsked vatten för min stavmixer orkade inte jobba annars. )

Lägg bakplåtspapper i en ugnssäker form och häll på smeten. Gräddas i ca 25-30 minuter. Kontrollera kakan efter ca 25 min så den inte blir för torr!!! Ta ut o dela kakan i önskad storlek!!! 
                                                          NJUT..............!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar