tisdag 3 mars 2015

Simrekord.......... Igen!!!!!!

I dag var det min korta arbetsdag......... Slutade kl 12 och kom hem vid 13 tiden!!!!
Jag plockade upp Emil och hans kompis och så for vi till Åseda.........
I mitt program hade jag 12x 100 med olika intervaller i 100ingarna..... Alltså jag har skit svårt att hålla koll på sånt..... O jag känner att uthålligheten är viktigare än farten.....så jag valde att "hitta på eget pass",  som då blev 2000meter på snabbaste möjligaste tid........ Jag simmade 40 längder, varav 8 bröst o resten crawl!!! Men himmel vad jag var trött mot slutet..... Kändes lite oroande eftersom jag klarat mycket längre distanser innan...... Men så var jag klar o stoppade klockan 42.07!!!! DET kändes som det var en bra tid......... !!!!

Jag lekte en stund med Emil o Oliver  innan vi gick o duschade..... Jag kunde inte låta bli att lägga in passet i dagboken DIREKT........!!!

 
Jag blev väldigt glad........... REKORDTID!!!!!  2.06 min på 100meter!!! Tidigare rekord var 2.07.... inte konstigt att jag kände mig lite trött.... MEN nu kommer det konstigaste av allt..... Min pulsmätare visade att min maxpuls varit 119 (65 procent av Max) och min SNITTPULS var 31 (17 procent av max)!!! För de som då inte är så insatta i puls siffror...... Så är 60-80 slag per minut normal VILOPULS!!!! Så att jag skulle ha haft 31 slag per minut i hög aktivitet, känns hmmmmm inte så korrekt....... Jag borde inte mått så bra då!!!!!! 

Nu måste jag starta en utredning........ VAD ÄR FELET........???? Jag tror att jag ska börja byta batteri......!!! ;)

I dag är det 3 mars...... O BARA 20 dagar kvar till mitt träningsläger..... !!!! Känns OVERKLIGT....
Mycket av mina tankar kretsar på lägret och tävlingen......!! I helgen bokade jag hyrcykel...... För det kostar EXTREMT mycket att transportera sin egen cykel, som man då dessutom hade behövt skruva i sär och BYGGA IHOP själv.......!!! Bara cykelväskan kostar typ minst 3000kr!! Att hyra en cykel är då MYCKET billigare....... O jag valde den BILLIGASTE cykeln med cykeldator..... Efteråt sa "PT Linda"att hon skulle ta med sin egen cykeldator (hon ska på liknade läger några veckor efter mig).... !!! I går fick jag dock meddelande om att ALLA dessa cyklarna tyvärr är UPPTAGNA, men att de bokat en annan åt mig........ JAHA........ Va bra...... BARA 400kr extra, SNYFT!!!!! 

Jag valde då att ta bort cykeldatorn o en dags hyra, varpå priset blev 30kr billigare än ursprungsbokningen!!!! Men ja..... Bara cykel i 6 dagar istället för 7....... O vi får hoppas jag kan montera min egen cykeldator o pedaler....... Japp...... Jag misstänker att min packning kommer vara GIGANTISK!!!!!!

Pedaler, skor ( löpning+ cykel+gå ut o äta middag skor), hjälm, våtdräkt, träningskläder...... Energiprodukter ( som oftast kommer i jätteburkar), dolme+simplatta....... O ja alla kläder....!!!! Himmel jag måste nog börja fundera på att köpa extra bagage vikt........... Aaaaaggghhhhh!!!!! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar