torsdag 26 mars 2015

Dag 4 - höga berg o djupa dalar.....

Dagen börjades med simning klockan 6.30...... Det var fortfarande mörkt när vi hoppade i men sen kom solen snabbt.......

Efter 1700 meter teknik och fart träning var det äntligen dags för den underbara frukosten och DÅ hade man ju gjort sig förtjänt av den......

I dag var det långcykelpass på schemat.... Jag frågade vår Teamledare Maria om det var realistiskt att jag följde med, med tanke på katastrofen härom dagen...... Hon sa "det kommer vara LÅÅÅNGA BRANTA STIGNINGAR bland annat en med ca 15 procents lutning och då så klart även långa branta utförslöpor"!!! Alltså JAG är ju här för att få bra träning, mycket inspiration och  för att få en bra väg till VM i Motala...... Och att utsätta mig själv och teamet för sådant jag INTE behärskar gynnar ju INGEN..... utan snarare ger det mig DÅLIGA VIBBAR/TANKAR...... SÅ NEJ!!!! jag väljer sånt som ger mig något bra istället........!!! Alltså gick jag till cykeluthyraren och frågade helt sonika OM jag fick byta min betalda racer mot en MTB (mountainbike).... Vilket gick hur bra som helst!!!!
Så här är min nya kompis..... !!!! 

När de andra cyklade ut på backträning, gjorde jag DET med....... på MITT SÄTT, ett sätt jag behärskar och som borde ge mig lite kondis OM INGET ANNAT.....!!!!
Här är lite vyer från min cykeltur.....





 Mitt i "öknen" såg jag en lyxvilla... I kontrast till alla ruiner av gamla övergivna hus....jag såg även något som såg ut att ha varit ett gammalt fängelse..... i närheten av den fina villan!!!!

 Här cyklade jag upp på ett berg till en fyr... Totalt hade jag cyklat på en stigning av 1959m, alltså typ nästan 2km, så jo nog fick jag backträning...........!!!!!

Här råkade jag ta kort med något konstigt filter..... Det blir så när man har solglasögon på och inte ser allt HELT klart he he he..........

                                   Detta är vägen upp till fyren som ligger ca 6,5km från hotellet......
När jag kom tillbaka från hotellet hittade jag en cykelväg så jag INTE behöver BÄRA upp min tunga MTB..... DET var även jätte fin utsikt över området från denna vinkeln....... Dock lite tråkigt med filtret.......

MEN..........i förmiddags när jag cyklade ut var det molnigt ...... DET var det INTE när jag kom hem.....  AJ AJ AJ!!!! (Men ja det var ju skönt att varva ner på balkongen..... I förd träningsjacka :(






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar