tisdag 19 maj 2015

Årets första dopp - PÅ RIKTIGT!!!!!!

Jo nu var det dags....... Den nya våtdräkten skulle få visa vad den duger till.....
Jag har anmält mig till en swim-run OPEN WATER kurs och i dag var det dags.... Men ALLTSÅ 6-9 grader, regn och "höstrusk"......... Jo DET kändes VÄLDIGT lockande....... NOOOOOOT!!!!
Jag försökte backa ur..... Men PT Linda tryckte på o frågade OM jag INTE behövde träna OW........
o va säger man JO SÅ KLART BEHÖVER JAG DET!!!!!

Men otroligt nog kom solen o lite värme....... Precis när jag skulle åka i väg till Växjö. Vi skulle vara i Strandbjörksparken och det var Lisa Långström - Pep Up som ordnade det inför Swim-Run tävlingen i sommar!  Jag kunde ju inte knö på våtdräkten hemma och åka med den på bussen....... (Ja kan o kan..... Men nä DET skulle vara lite för pinsamt ÄVEN för mig)!!! Så jag gick in på strandbjörkshallen o frågade om jag fick låna omklädningsrum. Det var på "nåder" för damen i kassan upplyste mig om att de FAKTISKT INTE ÄR KOMMUNALA!!!

Puuuh DET är JOBBIGT att ta på dräkten !!!! 

Vi fick mycket matnyttig info o sen skulle vi testa "mini Swim-Run"!! Som är precis vad det låter som.... Simning varvat med löpning...... !!! Vi började med kort löpning och sen var det dags!!!! Jag fick astma efter 300m löpning..... Nu pratar vi ren ångest....... För jag har ju väldigt sällan astma och
 efter dagens regn borde den inte vara orsakad av kraftig pollenhalt!!!! När jag insåg att astma sprayen låg kvar hemma, kan man ju säga att blodtrycket steg...... MEN just då sprang jag förbi SJUKHUSET..... så ja då släppte den värsta rädslan (ja jag kunde ju bara springa in där OM det behövdes..... Ha ha ha ha)!!!! När det var dags att hoppa i plurret..... Pratade ledarna kort om var vi skulle simma och vad vi skulle navigera emot så då hann jag ta några djupa andetag och tränga bort astman (läs hosta upp de slemklumpar som lyckats bildas på den korta tiden)!!!! 

Vi skulle simma ca 100m 2gånger med en kort löpning emellan.... Att ta sig i gick bättre än väntat, vilket kan bero på att jag höll på att koka upp där i dräkten efter BÅDE löpning och astma!!!! ;)



Jag är simmaren längst ner i bilden!!!

Här kommer jag.......... Laddad för "bad" nr 2!!!! 

Jag är simmaren man ser armtaget på!!!

Nu måste jag "hylla" vår (team Swedens) Teamledare Maria Larsson!!!! Tack vare hennes hjälp med öppet vatten simningen på Playitas gick det JÄTTE BRA i dag och jag fixade för FÖRSTA gången att simma crawl UTE och i en längre sammanhängande sträcka...... Utan ÅNGEST och en massa tidförödande stopp!!!  När jag fick en "kallsup" och kroppen gjorde sig redo för en ny astma attack, lyckades jag plocka fram Marias röst som sa: ta det lugnt Malin-hitta flowet, andas ut och GLIIID!! O ja DET hjälpte..... När jag lyckades ta mig upp ur vattnet.... Med mina hala skor och lite yrsel över att ha rest mig så fort.... Kände jag mig som en VINNARE igen, MEN folk tittade redan konstigt på oss .... SÅ Ja jag skippade min  "VM -gått i mål segerdans", ha ha ha ha...... (Men för mitt inre gjorde jag den IGEN)!!!!! 

OCH min dräkt var SUPER BRA..... O NEJ JAG FRÖS INTE!!! 
Jag frös BARA den korta stunden när dräkten åkte av och INNAN mina ullraggor kom på!!!! 

På torsdag blir det del 2 av kursen!!! Längtar redan!!!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar