tisdag 12 maj 2015

Nyheter om VM.......!!!

Först måste jag säga några ord om senilitet........ Ja jag börjar nästan fundera på om jag ska gå till DR Nikolaidis o kräva DEMENSUTREDNING......!!!
I morse klev jag upp 40min senare än vanligt (jag skulle ju jobba hemma o hade då lite sovmorgon.)!!! Jag tog på mig joggindressen och gick sedan direkt ut till den framkörda limon (läs skräp Volvon)!!!  När vi kom till Tias Jobb märkte jag att jag glömt MIN NYCKEL hemma.... Fick låna Tias. Senare när jag tränat skulle jag åka och lämna bilen på Tias jobb, eftersom jag skulle vara i möte på eftermiddagen och inte skulle kunna hämta Tias och Emil....!!

Jag lämnade bilen och fick sedan lift hem av svärfar.....!!! Mitt möte avslutades lite snabbare än väntat.... Dock i samma sekund som jag loggade ut från mötet kom sms från Tias......-" Vart är MIN bilnykel"??? Jag klappar mig på jeansfickan..... JODÅ där ligger BÅDA nycklarna hahahahahah
Ja ja grannen Gunilla hjälpte ju gärna till med att hämta hem familjen....... :)

Jag måste säga några ord om dagens simpass...... Det blev SÅ BRA!!!!!!!
I dag hade jag 7X400meter med farthöjning i varje INTERVALL...... Jag simmade första på 9.08 (varav 100 var bröstsim), sen 8,39 och tredje intervallen på 9.28!!! Efter 3e intervallen kände jag mig trött och besviken över att jag inte ens klarade fartökning i 3intervaller!!!!  Så DÅ bestämde jag mig för att skita i ökningen...... Och "BARA" fokusera på tekniken......... Resten av intervallerna tittade jag inte på klockan mer än för att hålla vilopausen à 20sek.

När jag kom hem tittade jag på klockan och blev då MÄKTA FÖRVÅNAD...........  DE FÖLJANDE INTERVALLERNA hade gjorts på tiderna: 9.20, 8.19, 8.14 och så 8.08!!!! Den sista intervallen var inte bara bra utan även min bästa tid för 100m = 2.02!!!!!! REKORD!!!!! I dag njuter jag av "framgången"!!!! 

Detta blev lite av en AHA -Upplevelse, dvs att försöka simma på FORT är dömt att misslyckas o kommer göra mig trött HELT FÖRTIDIGT....... alltså jag kommer bli trött......MEN för att lyckas måste jag i ALLA LÄGEN......FOKUSERA på tekniken...... Genom att fokusera på bra teknik kommer jag ha bättre chanser för att göra BRA SIMTID!!!!! SÅ TEKNIK, TEKNIK OCH ÅTER TEKNIK är nyckeln jag måste JOBBA PÅ!!!!

VM -nyheter........
I dag fick vi VM nyhetsbrev....... Och där stod det......
- Att det i nuläget är 850st AG (Age Grups) anmälda.....
-De äldsta är två herrar i gruppen 75-79år ( HAHAHHA SÅ DET FINNS JU HOPP )!!!
- På fredagen den 26 juni klockan 16.30 kommer det vara en "landsparad", där alla länder visar upp sina tävlande à la OS-introduktionen....!!! (O så roligt..... O vilken tur att jag köpt lite Sverigeteamkläder.)
- Det kommer finnas representanter från 26 länder!!!
- USA är en av de största trupperna efter Sverige..... !!!
- Det planeras för ett stort pastaparty dagen INNAN loppet och Mingelparty på kvällen efter tävlingen....(orkar man gå på fest efter att ha tävlat i X -antal timmar???)
- Det kommer finnas aktiviteter i Motala redan från onsdagen......!!!!

Ja så bortsett från att jag är lite senil känns denna dagen väldigt bra om inget annat ur träningsperspektiv!!!! Men huh denna veckan är tuff...... Har både löpning à 105 minuter och superbrickpass  med cykel à 6 timmar som följs av 30min löpning och därtill även 60 min med löp PT och ännu ett simpass..... Med intervaller.....!!! Tur vi har lite ledighet......!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar