torsdag 21 maj 2015

Open Waterkurs del 2

I dag var det dags för del 2av öppet vattenkursen. När jag vaknade i morse sken solen...... Kan ju lätt säga att det kändes roligare än i tisdags!!! På torsdagar jobbar jag länge så det var ju lika bra att stanna kvar på jobb....... Jag passade på att "testa" vilorummet........!!!! Gick hur bra som helst att sova  där i ca 30 minuter ;)

Nu tror jag att min nya våtdräkt blivit min vän........ I tisdags tog det 20 min att få på den i Strandbjörkshallen, MEN i dag gick jag in på jobb toan 17.13 och 17.30 lämnade jag jobb byggnaden och då hade jag även  burit ut x-antal koppar till köket och packat ihop mina grejer!!! Den liksom bara sa schlofs o så var den på......!!!

Gissa hur varmt det var på en skala att gå iklädd våtdräkt och överdragskläder tvärs över stan bärandes på 5kg sportbag??? JÄKLIGT VARMT -skulle jag säga......!!!!

Men ......... Det var det värt!!! Mitt FLOW fanns kvar..... Det gick jättebra även i dag!!!!

I dag var en ny kille med..... Han ska göra en swimrun tävling i helgen...... Tydligen var löpning mer hans "thing"........ Han började simma lite före mig......FÖR HAN SPRANG MYCKET fortare än jag...... !!!! Men ja DET var ju INGEN tävling........!!!! Plötsligt tyckte jag att det kom en stor fisk simmandes precis framför mig..... Lyfte huvudet lite o upptäckte då att "fisken" var killen.... HA JAG HADE SIMMAT I FATT HONOM!!!!! Jag tänkte att jag kunde ligga lite nära honom o träna på det...... Men han kändes lite obekväm med det för han började fäkta runt med armarna och vrida huvudet ofta mot mig.... Typ som han undrade vad jag gjorde där..........HELA TIDEN......!!! Men nu kommer det konstigaste av allt........ Efter ca 6-10 armtag kände jag inte hans närhet mer.... Skumt så jag lyfte huvudet igen o då låg JAG framför honom och INTE så han låg på mina fötter........NEJ jag var ett par meter bort från honom......!!!! Nähä....... Ingen "samkörning" där inte...... !!!! Jag simmade ca10 armtag till o skulle sen kolla om han var i fatt mig ........ Ja inte för att vi tävlade he hehehehehhe...... Då hade han redan vändt o börjat simma tillbaka.....!!!

Jaha så jag vände med...... O jag simmade mitt lugna egna tempo med fokus på teknik o MITT FLOW - UTAN BENEN......bara med armtag!!!!?
OCH helt otroligt tog det inte lång tid förrän jag såg att jag var precis bakom honom...... Ja som sagt INGEN tävling...... MEN jag kände hur pannbenet började växa och jag kunde inte låta bli att simma om honom vänligt nära och var uppe på kanten redan när han nådde vattenkanten..... HA DET KÄNDES JU SKIT COOLT!!!!!!  Ja he he he sen sprang han om mig......!!!!

Bortsett från min "låsas" tävling övade vi på att starta, slappna av om man får panik och olika farter på simningen......ja o så lite swimrun växlingar...... Men att springa känns ju nästan lite som slöseri med tiden.....JAG VILL SIMMA, SIMMA SIMMA!!!!!!  ;)

Totalt simmade jag ca 600meter...... Inte så mycket men det kändes ändå ok......!!! O nej jag tyckte inte det var så kallt i dag heller......... Det var lite kallt första gången man doppade fejan..... Men sen var det inte så farligt .......... Om ni frågar mig!!!!



Jo jag låg först..!!!!! På denna bilden i alla fall hahahahahahha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar