onsdag 27 maj 2015

Snigeln har utvecklats till sköldpadda..........DET går framåt!!!!

O i dag har startlistorna för VM blivit officiell..........


I dag hade jag brickpass 135minuter cykel med intervaller och sen löpning 45 minuter.  Efter lite komplicerad logistik kom jag äntligen i väg...... Och solen sken........!!!! Jag försökte köra intervallerna men var gång jag skulle ta det lugnt kom en jäkla uppförsbacke och tvärt om...... Så efter 20min bestämde jag mig för att bara ge järnet och  attackera backarna!!!!! Det går bra de första 1,5-2 milen........ Sen kommer jag ut på 31an o de STORA BACKARNA......och HEJ min icke vän....... -MOTVINDEN!!!! ALLTSÅ jag får kämpa så jag nästan går under!!!!! 

När jag kommer hem...... Är jag hmmmmm ........VÄLDIGT trött.......!!!!  Men ett brickpass är ett brickpass så det är bara att byta skor, dricka lite Cola (så klart)...... O så IVÄG.......... -"hög STEG FREKVENS-tempo som jag kan springa hela dagen......... HÖG STEGFREKVENS......!!!! 
Det kändes bra -ingen kramp!!!!! 

O när jag kom hem.........kändes det ännu BÄTTRE!!!!!!!! TJOOOOOOOOO HOOOOOOO ...... 

Jag hade inte kunnat gissa att det var efter TUNGT cykelpass!

I går var det dags för OPEN WATERPASS nr 3!!!! Vi simmade 600-800m med mycket fokus på teknik!!! Det kändes helt ok........ O den enda gången jag frös var när vi avslutat med kort löpning och den blöta dräkten skulle av......!!!! 

På jobb skulle vi ha "trivselaktivitet"...... Som var en stadsvandring.... O sen exotisk planka på kontoret!!!  Ja det krockade ju med mitt simpass så jag valde ju bort det.......!!!! Dock tyckte jag att de 30 kollegorna som skulle vandra borde avslutat sin promenad nere vid sjön o heja lite på kvartetten som simmade..... Ha ha ha ha ha ha!!!!!!

Men jag blev faktiskt påhejad av en kollega som cyklade hem, när vi sprang som avslutning.........alltid något!!!!! 

I morgon är det sista simpasset...... Då ska de andra göra ett mini Swimrun, MEN jag planerar bara simma 1500m banan, för att spara min fot med hällsporre....... Eftersom jag på lördag har mitt sista långlöppass innan nedtrappningen!!!!! 

Är man Växjöbo....... Tycker jag man ska ta en tur ner till sjön o heja....... på "GALNINGARNA"!!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar