söndag 10 maj 2015

Läger i Motala - 48 dagar to go...........!!!!

Alltså denna helgen har varit super........ Jag är så glad att min familj lät mig prioritera detta!!!!
Men ja...... Större bil skulle ju vara bra......

I fredags kom vi i väg i absolut senaste laget och inte hann vi äta lunch....... Vi bestämde oss för lunch på Mc Kvack i Vetlanda..... O äta i bilen..... Jag insisterade på Driven..... Men Tias tyckte ABSOLUT att jag skulle GÅ IN -WHY ...........När DET går SÅ smidigt i Driven.........!!!!


OBS........3cyklar på taket :))))

När vi kom till Motala släppte killarna av mig vid Motala Convention Center...... Och helgens första föreläsning med Johan Hellström - Förbundskapten för Landslaget............ ( o va jag gillar DET ordet -LANDSLAGET)!!! O det var mycket givande.........

Efter föreläsningen hade vi mingel/middagsmys på restaurang i hamnen....... Innan det var dags att ta kväll..... O jag åkte "hem" till denna idyll.......








 När jag har sagt att vi ska tälta titta folk på mig som jag är GAAAALEN.......
Men alltså..... Med RÄTT UTRUSTNING är det ju inga problem alls...



Lördag: vi inledde dagen med simning..... Hehehehehhe nej INTE i Motalaström....!!!! Nej vi simmade i simhallen.. Jag hade simtid klockan 8... Och vi fick seeda oss själv.... Så jag la mig i "långsammaste gruppen", fast jag tror nog att jag hade kunnat gå upp minst en grupp......
1500meter o ca 31 minuter senare..... Klev jag upp och började ladda för cykelmomentet.... Jag hade nog världens längsta T1a....

Maria (vår teamleder, som även hjälpte mig simma i öppet vatten på Playitas) och hennes 
"hjälpredor" hade gjort ett fantastiskt jobb med att markera upp banorna.... Dock körde ju trafiken som vanligt......!!!!

Cykelbanan inleds med en LÅÅÅÅNG backe...... MEN när den är gjord är det mest SMÅ KUPERAT...nästan slätt..... det går nog att komma upp i bra farter här.......!!!!
När jag hade ca 5km kvar såg jag massa blåljus och fick genast ont i magen.... O jo när jag kom fram sa polisen att en bil hade kört på en cyklist!!! Usch usch usch..... Visst det var många cyklister ute som kanske tränar för diverse Vätternrundor.... Men det var ju rätt stor chans att det var någon av oss.... Snacka om MENTALT STÖRMOMENT.....!!! Jag kunde inte fokusera mer........
På vägen tillbaka kör man ner för den lååånga backen...... Och längst ner gardet en korsning..... Några snabba cyklister körde om mig och SWUSCH över korsningen.... Jag själv hade mega ångest o fick INTE i skorna i fästena...... Efter vad som kändes sonen EVIGHET..... (Typ 5min), fick jag ge mig och gjorde det enda logiska..... GÅ över 2 övergångsställe (himmel vad jag är pinsam)!!!!!!
Men vid detta laget.... Var jag helt uppstirrad...... När jag väl kom upp på cykeln IGEN.... LYCKADES JAG MISSA EN AVFART (Trots att den var välmarkerad)...!!! 
När jag såg skylten " HÄR UPPHÖR MOTALA"....., insåg jag att jag kört fel si så där ca.... 4km..... 
Min plan att köra två varv och springa på eftermiddagen istället kändes väldigt AVLÄGSEN....
Så istället för att cykla ett varv till bestämde jag mig för att springa  och testa löparrundan....!!! 

Rundan var platt och fin och det kändes MENTALT BRA.........men hmmmm ja det gick ju INTE fort...!!! Jag försökte fokusera på den nya löpartekniken som jag håller på att lära mig..... Fot upp och ner -HÖG KADENS!!!! Efter ett tag började folk springa om mig.....och då även peppa mig....Det stod nog skrivet i pannan TRÖÖÖÖÖÖTT O LÅÅÅÅNGSAM!!!!
JAG peppade INGEN...... Helt enkelt därför att jag inte hann springa OM någon ;)

Även om jag var trött..... Var jag INTE Game OVER ..... Nej jag hade ju behövt mer energiintag, men jag tror ABSOLUT att jag hade kunnat springa lite mer efter energiintag.... MEN vi skulle ju ha nästa  föreläsning kl 14 och jag ville ju hinna tillbaka till campingen och duscha.... Så jag åkte med familjen "hem" (till campingen)!!! 

När jag hade duschat kom Emil springandes och ville att vi skulle börja "campingsemesteraktiviteter"...
Jag svarade att jag hade JÄÄÄÄTTE BRÅTTOM..... Han blev besviken och -"MEN MAMMA DU ÄR JU BORTA HELA TIDEN"!!!! 
Alltså..... Jag försökte ursäkta mig med att jag är ju där för träningsläger..... MEN det gjorde INTE saken bättre och han såg ut som en ledsen hund..... Även om han och Tias aktiverade sig med diverse olika saker och Emil lärde känna nya kompisar på campingen..... Så fick jag lite skuldkänslor..... !!!!

Men föreläsningen med Carl Brümmer -OM MÅLBILDER, var SÅ HIMMELENS BRA..... att jag snabbt glömde bort... Mitt dåliga samvete.....!!! (Ännu värre)!!!!!!

På kvällen hade vi middag och mer mingelmys med LANDSLAGET 
(sa jag att jag älskar DET ordet ;)

Men när det började regna kände jag att det var dags att cykla till campingen lite fort för att undvika att bli dyblöt!!!! Smart tanke för det började regna rätt mycket mer rätt snabbt!!! Och det regnade halva natten......INTE ROLIGT MED MIN DÅLIGA VÄLFYLLDA BLÅSA :(

I morse skulle laget jogga..... MEN ALLTSÅ........ det skulle inte finnas en chans i hela världen att jag skulle hinna med dem...... MED min snigelfart.... Och dessutom måste jag vara försiktig med min hällsporre ..... Så jag tog sovmorgon och åt frukost med min underbara familj...... - stekt korv med potatissallad....!!!

LÄGRET avslutades med info från ledningen och sen LANDSLAGSFOTO :)

Ja vad ska jag säga....... Bortsett från att jag var EGO - och gjorde Emil besviken.... Var det en SUPER BRA HELG......... OCH JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD ATT JAG (VI) ÅKTE.... !!!!!!!
Om inget ANNAT kommer detta stärka mig MENTALT..... OCH det har gett mig en bild av vad jag ska träna på.....!!!! 

Nu i kväll försökte jag "kompensera" Emil..... Så han fick bestämma mat (köpe pizza) och sen spelade vi Playstation HELA kvällen.... 
INTE FÖR ATT JAG VAR TVUNGEN..... UTAN FÖR ATT JAG VILLE DET!!!!!!

O nu är det nannetime!!!!! 
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar