onsdag 20 maj 2015

Blir du aldrig trött.....????

I dag fick jag frågan om jag ALDRIG blir trött........ O jo DET blir jag.....!!!!
Rätt ofta faktiskt he he he..... !!!! Nu är jag ju i formtoppningen vilket innebär en HEL DEL hårda pass..... O DÅ blir man ju INTE trött..... Nä jag tror det mer kan beskrivas som utpumpad.........'!!!!!
Men 3e vecka är det sk " Återhämtningsvecka"...... Vår Förbundskapten Johan Hellström, pratade mycket i Motala om vikten av återhämtning och att det är DÅ MAN BLIR STARKARE!!!!

Så visst jag har ju varit noga med återhämtningen innan med........ Men nu känns det extra viktigt!!!!
Denna veckan är en "återhämtningsvecka" och efter de två senaste veckorna med flera HÅRDA PASS så känns VILA/ÅTERHÄMTNING angeläget!!!!

Passet i går var ju ren kvalité....!!! Mängd mässigt var det väl katastrof.... Men för mig var det GULD Främst mentalt..... Och kroppen orkade med utan problem...... !!!! I dag hade jag 70 min intervaller på cykel och sen 30 min löp intervaller...... !!! Redan i morse kände jag att kroppen ÄR TRÖTT...... och visst VM är ju snart..... Men jag lär ju inte fortsätta med mina större och mindre framgångar..... Om jag inte lyssnar på kroppen......

Så istället för att köra rent intervall pass enligt schemat bestämde jag mig för att cykla en terrängrunda som visserligen innehåller en stor backe... Men det var oxå ett GULDPASS........lagom hårt..... För mina TRÖTTA ben...!!!!! Att springa hoppade jag över helt...... Istället tog jag en lång varm dusch, åt en god wok och har nu avrundat kvällen med ljuv latte och en "nyttig kaka"!!! MUMS!!


LöpPT Gustav utlovade ett hårt intervallpass på fredag ...... Så därför känns det inte alls så farligt att "missa" dagens löpning!!!! 

Nu ska jag ta en dos Multivitamin, borsta tänderna och i sann återhämtnings anda ska jag gå o lägga mig i min härliga säng och kombinera detta med 15-30minuter på SPIKMATTAN...... Super härligt för ryggen!!!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar