söndag 31 maj 2015

-"Mattias, kan du snälla hämta mig!!!!"

Ja DÅ har DET hänt, för första gången i min träningshistoria, fick JAG ringa efter maken som fick plocka upp mig, ca 3km hemifrån.....!!!!!!

Dagen började kl 8.30 när klockan ringde. Vi skulle på Elviras konfirmation.... O jag tänkte att IDAG  skulle jag ha gott om tid o INTE stressa........!!!! Så jag började måla naglarna på tår och fingrar...... O så blir klockan 10.15 aaaargggggg konfirmationen skulle börja kl 11!!  STRESS DELUX!!!!!
10,57 slirar jag in på parkeringen utanför kyrkan o upptäcker att det är fullt.......... MEN ÄR MAN  "QUEEN OF PARKING" hehehehehhe så är man......


Emil och jag springer in i kyrkan 10.59 (tias är sjuk hemma), och sätter oss på sista raden just när klockorna börjar ringa.............

Efter kyrkan åkte vi till Herråkra och blev där bjudna på jätte mumsig planka, potatis och pastasallad...... O Tårta
Dessa söta prinsessor (Elviras lillasyster Cornelia och hennes systerdotter Freja) underhöll oss kungligt!!! 

I mitt program stod det löpning 135minuter........ Hmmmm ja efter mumsigplanka, pasta o potatissallad och Tårta samt svarthimmel som lovade regn..... Så kändes det ju inte direkt lockande att ge sig ut........ Men det är ju mitt sista egentliga lång löppass........!!!! 
Så jag klädde på mig o gav mig ut.......!!
Dagens andra misstag......(efter långsamheten på morgonen),  var att ge sig ut UTAN strumpor!!!!
 Hur jäkla korkad får man bli på en skala........??????  Min tanke var att jag skulle spara in 1-3 minuter på att strunta i att ta på strumpor på VM ....... O jag vet vet att det fungerar att cykla UTAN strumpor........ Så ja vi kan ju säga att det var en test....... Som jag BORDE gjort på en KORTRUNDA!!!!!!

O YES BLODBLÅSA DELUX!!!!!?

Fram till 5km gick det JÄTTE BRA......och jag höll snitt på 7,18/min enligt Runkeeper trots backig runda......men då kändes det som jag fick en sten i skon....... O eftersom jag inte hade strumpor insåg jag att det var högst kritisk att stanna o ta bort den!!!! Men när jag tog av skon var det ingen sten där..... MÄRKLIGT!!!!  Men hur som helst.....VARJE STEG JAG TOG AAAAGGGRRRR ONT ONT ONT!!!! 

Men jag springer på..... Jag har ju MYCKET löptid kvar........
 Jag tänker Loppan och Olle (Mattias kusin med familj), bor ca 1-2km bort.... Jag tar mig dit, ber om plåster o kanske ett lån av ett par strumpor......!!!!
När jag kommer dit upptäcker jag att de inte är hemma....SNYYYYYYFT..... och jag minns att de pratat om en byafest......!!!! Jag överväger seriöst att ringa Tias.... Men tänker att jag ju inte kan bryta. VM så då kan jag ju inte bryta nu heller........!!!!

Så jag springer vidare..... !!! I Granhult springer jag förbi Byafesten... Men då gör blåsan så ont och det är väl knappast vara någon som går runt med extra strumpor i fickan på byafesten... Så nej jag springer på..... Hmmm lunkar är nog mer rätt ord!!!!
Men alltså tillslut gör det så ont att det känns som foten blöder i skon......jag känner mig JÄTTE BESVIKEN...... Men jag tänker att JAG måste säga STOPP.........FÖR ATT INTE FÖRSTÖRA DE RESTERANDE TRÄNINGSDAGARNA!!!??

Jag ringer Mattias........ HELT ärligt trodde jag att detta skulle hända på en cykelrunda där jag fått punka!!!!! 

När jag kommer hem.... O tar av skorna ser jag att jag även har en blåsa på höger foten DOCK INTE lika stor som VÄNSTERFOTEN.......!!!! Och den blåsan VÄXER O VÄXER!!!!! 


       Så dagens stora FRÅGA är....... STICKA HÅL eller INTE STICKA HÅL........????!!!!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar