söndag 3 maj 2015

Dagens tema är VILDA DJUR......!!!!

I dag var det långpass med cykel à 4 timmar samt 30 minuter löpning. Jag hade tänkt cykla i väg tidigt men DET orkade jag ju så klart inte....... Först vid 11 tiden gav jag mig i väg. Jag hade inte cyklat länge typ 5-7km! Då blev jag omkörd av räddningsledarbilen med BLÅLJUS.....

När den passerat mig såg jag en mötande bil och ett ÄLGHUVUD som kom upp i vägkanten nästan precis vid den mötande bilen...... HERREGUD jag tvärnitade MEN det skulle bilen INTE hinna göra.... Jag såg för mitt indre hur bilen krockade med älgen så 1.älgen flyger i lyften och träffar mig i huvudet, 2. Eller att bilen träffar snett och i stället springer älgen in i MIG!!!! Aaaaaaaahhhhggggggg
I samma stund som jag tänkte att räddningsbilen (som visserligen var på utryckning) skulle vara nära tillhands.... Vände Älgen tack och lov..... Och samtidigt som jag såg dess rumpa såg jag bilen passera den!!!! Himmel.... Jag kände hur blodtrycket steg ..........

Ok så med hjärtat pumpandes VÄLDIGT HÅRT körde jag vidare.......

 Ca en mil senare, körde jag på en liten skogsväg.... när jag ca 30-50 meter framför mig ser ett stort vildsvin kliva ut på vägen......  Hmmmmm jag saktade ner lite tyst men ser så först en och sedan 9 väldigt små kultingar till, varpå jag stannar helt och klickar ur mina skor...... Jag hinner så klart inte få upp mobilen och kameran...... Men i samma stund som jag klickar ur skorna tvärstannar suggan och ställer sig och stirrar på mig....... Alltså att stå öga mot öga med en potentiellt arg "mammagris", utrustad med Merida Roadlite 901 (min cykel), är INTE lika tryggt som att möten liten nöffe när man är utrustad med Karl-Gustav 30.06 (min fina bössa)!!! Aaaaaaaaahhhhhhhgggggggg
Hjärtat pumpar hårt IGEN!!!!!!  Tankarna rusar minst lika fort..... Vad ska jag göra......... OM hon ANFALLER...... Jag hinner ju knappast klicka i skorna igen och VÄNDA cykeln på tiden det tar för en stor mammagris att springa 30-50 meter?!!! Aaaahhggggg
Men i ren panik börjar jag SJUNGA LA LA LA LAAAALALALA (smurfsången)!!!! Alltså av alla världens sånger kommer "smurfsången" i akuta lägen....... MEN mammagris tvärvänder även hon och springer vidare........ I chock står jag paralyserad i vad som känns som en evighet... Men sen klickar jag i mig och trampar på fort som attans...... Fortsatt sjungandes LA LAL ALA LA LA LAAAAA!!!!

Precis innan jag är ute på stora vägen igen ser jag 2tjäderhönor..... MEN DE ÄR JU TACK O LOV INTE FARLIGA........

Sen går turen bättre...... Jag försöker hålla jämt högt tempo........ MEN BACKARNA.....!!!!! Ja suck..... Backar finns det gott om i mina trakter!!!!!

Men "naturupplevelsen" var inte slut.......... Nej nej.... Jag såg 4 harar och en åker full med tranor.... MEN där  var jag tvungen att stanna och ta kort......



Ja jag såg  ju 4 katter och X antal hästar också........ MEN de klassas väl knappast som "vilda"!!! Ha ha ha 

 Jag är glad för att tempot var mycket bättre än min förra lång runda ........MEN ja tempot oroar mig ändå........ !!!! Nästa vecka är det VM-LÄGER och då kommer jag få en mer realistisk bild över rimligheten för mig.... ÄVEN om jag naturligtvis kommer fortsätta att träna för att hålla fast vid den sköra tråden......!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar